Szukaj na blogu

Kotlety jajeczne z rukolą

Dziś mam też dla Was danie jarskie. Przyznaję, musiałam wykorzystać rukolę, bo zwyczajnie przegapiłam ją trochę w lodówce i zaczęła lekko więdnąć, a szkoda mi ją było wyrzucić. Zresztą niejednokrotnie używałam już jej jako składnika gotowanych czy smażonych dań (próbowaliście przygotować ją tak samo jak świeży szpinak - na patelni z masłem i czosnkiem? jest świetna!).
Powstały delikatne, bardzo smaczne kotleciki, które bardzo mi posmakowały z dodatkiem świeżej rukoli z jogurtem.




Składniki na 6-7 kotletów:
ok. 300 g. liści rukoli
1 łyżeczka masła
6 jajek ugotowanych na twardo
1 łyżeczka majonezu
2-3 łyżki bułki tartej
sól i pieprz do smaku
świeży koperek do smaku
bułka tarta do panierowania
olej do smażenia
Przygotowanie:
Rozgrzewam masło na patelni lub w garnku i na nim przez kilka minut smażę rukolę, aż zeszkli się i zupełnie zmięknie. Podsmażoną rukolę przekładam do miski. Obieram jajka, przecinam je na pół i oddzielam żółtka. Rozcieram je łyżką z majonezem, by powstała jednolita masa. Białka bardzo drobno siekam. Wszystko razem przekładam do rukoli, dodaję posiekany koperek (ilość wg gustu) i doprawiam do smaku solą i pieprzem.Mieszam, po czym do masy dodaję bułkę tartą i ponownie mieszam. Dłońmi formuję okrągłe kotleciki, każdy panieruję w bułce tartej. Smażę na niewielkiej ilości oleju po ok. 2 minuty z każdej strony - bez przykrywki, po czym przykrywam patelnię (ale tak by pokrywka była uchylona) i smażę kotlety jeszcze 5 minut.


                           

                           


Brak komentarzy:

Copyright © 2016 sio-smutki-od-kuchni , Blogger