Szukaj na blogu

Zupa szpinakowa z białymi warzywami

Od dobrych dwóch tygodni nasz jadłospis w ciągu dnia to oprócz śniadania jakaś sałatka na obiad, a powrocie z pracy - zupa, którą zazwyczaj gotuję poprzedniego wieczoru. Zwyczajnie na więcej brakuje czasu. Tak czy siak dbam o to, żeby zupy były smaczne i sycące. Lubimy gęste zupy, więc bardzo często gotuję je w podobny sposób jak tę poniżej, choć wcale niekoniecznie na mięsnym wywarze. Szpinakowa bardzo mi smakowała, ale wiecie - od kilku lat jestem ogromną fanką zup, choć w dzieciństwie zup nienawidziłam 😄 Jest zdrowa i pyszna.




Składniki:
1 pojedynczy filet z piersi kurczaka
pół niewielkiego selera
1/3 pęczka szczypiorku
3 pietruszki 
1 mały por (biała i jasnozielona część)
150-200 g. świeżego szpinaku
2-3 ząbki czosnku
1 łyżeczka masła
1 łyżeczka oleju
1,5 litra wody
do smaku sól i pieprz
Przygotowanie:
Mięso zalewam w garnku zimną wodą, dodaję obrane i pokrojone w kawałki pietruszki i selera, lekko solę i zagotowuję pod pokrywką. Rozgrzewam na patelni olej z masłem i wrzucam na tłuszcz pokrojonego pora, smażę do lekkiego zarumienienia. Zawartość patelni  razem z tłuszczem przekładam do garnka. Wszytko gotuję do miękkości mięsa, ok. 30 minut. Wyjmuję mięso (ja wykorzystałam je do sałatki), dorzucam pokrojony szczypiorek i blenduję zawartość garnka. Następnie dodaję posiekany czosnek i szpinak, gotuję razem 2-3 minuty, i ponownie blenduję. Doprawiam zupę przeciśniętym przez praskę czosnkiem, solą i pieprzem. Można ją podać dodatkowo zjogurtem naturalnym lub gęstą śmietaną.



Brak komentarzy:

Copyright © 2016 sio-smutki-od-kuchni , Blogger