Szukaj na blogu

Skrzydełka z patelni w sosie BBQ

Kilka dni temu zrobiłam do słoiczków domowy sos BBQ; staram się zawsze przygotować kilka porcji do wykorzystania na później - to zaowocuje szybkim, pysznym obiadem w razie potrzeby. Dziś od świtu jestem na nogach, bo po ostatnich deszczach wszystko rośnie jak szalone na działce, ale też chciałam wykorzystać wolny dzień i skończyć pracę z roślinami na balkonie. Tak że wiecie, po całym dniu jestem padnięta i całkiem połamana :) I na takie właśnie okazje czekał mój sosik! Kupiłam tylko skrzydełka z kurczaka, krótko je zamarynowałam w sosie ze słoiczka, potem - siup!-na patelnię. Godzinka i pyszny obiad na jutro był gotowy.




Składniki:
0,5 kg skrzydełek z kurczaka
2 łyżki oleju
1 średniej wielkości cebula, bardzo drobno pokrojona
4-5 łyżek domowego sosu BBQ, przepis znajdziecie TUTAJ
sól i pieprz do smaku
Przygotowanie:
Skrzydełka dzielę ostrym nożem na dwie części, odrzucając końcówki. Przekładam kawałki mięsa do miski, wykładam na nie sos BBQ i dokładnie mieszam. Odstawiam na 15 minut. Rozgrzewam olej na patelni, wrzucam mięso i krótko obsmażam na mocnym ogniu, by się lekko zrumieniło. Dorzucam pokrojoną drobniutko cebulę, zmniejszam ogień, przykrywam patelnię i duszę kurczaka ok. 30 minut. Doprawiam sos na patelni solą i pieprzem. Duszę jeszcze 15-20 minut, do miękkości mięsa. Podaję np. z ugotowanym na sypko ryżem.



Brak komentarzy:

Copyright © 2016 sio-smutki-od-kuchni , Blogger