Szukaj na blogu

Łosoś z cebulką i sosem śmietankowym

Jeśli ktoś nie ma czasu, jak ja ostatnio, to ta propozycja obiadowa będzie idealna. Przygotowanie ryby zajęło mi, jak sądzę, jakieś 15 minut. Łososia podałam z ugotowanym brokułem, a ten z sosem z patelni smakował po prostu wspaniale.
Brokuły gotowały się niewiele dłużej niż trwało przygotowanie ryby (od niech zaczęłam, więc miały dla siebie chwilkę więcej).
Bardzo polecam, bo pyszne :)




Składniki na 1 osobę:
1-2 dzwonka łososia atlantyckiego 
1 spora cebula
1 łyżka masła (w wersji fit - 1 łyżeczka)
po gałązce świeżych ziół: tymianku, estragonu
ok. 0,5 szklanki śmietanki 30% (w wersji fit i dla diabetyków proponuję jogurt naturalny)
posiekana szczypta świeżej papryczki chili
sól i pieprz
Przygotowanie:
Obrane cebule kroję na pół, a potem w plasterki. Rozgrzewam masło na patelni, wrzucam cebulę, odrobinę ją solę i pod przykryciem smażę 3-4 minuty. W międzyczasie mieszam. Gdy cebula się zeszkli, odsuwam ją na boki patelni, i dokładam rybę (wcześniej w obu stron oprószoną solą i pieprzem). Przykrywam patelnię, smażę kolejne 5 minut (mały ogień). Następnie dolewam śmietankę, dodaję zioła oraz posiekaną papryczkę chili, przykrywam i duszę kolejne klika minut. Nie ma potrzeby przewracania ryby. Na koniec doprawiam sos do smaku solą i pieprzem. 






Brak komentarzy:

Copyright © 2016 sio-smutki-od-kuchni , Blogger