Szukaj na blogu

Placki z cukinii, marchewki i topionego serka

Wróciliśmy dziś do domu po krótkim weekendowym wypadzie, i w lodówce było światło - oraz cukinia, marchewka i serek topiony. I zgodnie z teorią, że placki da się zrobić ze wszystkiego co jadalne, zrobiłam je z tegoż właśnie, pozostawiwszy jedynie światło w spokoju 😉 Znalazłam jeszcze mrożoną fasolkę, i to z nią placki podałam.



Składniki:
2-3 młode, małe cukinie
2-3 niewielkie marchewki
1 kostka serka topionego, (u mnie 100 g, ze szczypiorkiem)
dowolne, lubiane świeże zioła, u mnie posiekany szczypiorek - ok. 2 łyżek
1 jajko
szczypta curry
sól i pieprz do smaku
do zagęszczenia masy: mniej więcej 3 łyżki bułki tartej plus 1 łyżka mąki pszennej (warto sprawdzić na pierwszym placku, czy taka ilość będzie wystarczająca)
Dodatkowo:
olej do smażenia 
Przygotowanie:
Obraną marchewkę ścieram na tarce z drobnymi oczkami do miski. 
Do drugiej miski ścieram cukinie ze skórką - tym razem na tarce o grubych oczkach. 
Cukinię lekko oprószam solą i chwilkę duszę dłonią, by wydostał się z niej sok. 
Odciskam sok i suchą cukinię przekładam do marchewki. 
Serek topiony rozcieram łyżką, przekładam do warzyw razem z posiekanym szczypiorkiem i dokładnie mieszam do powstania jednolitej masy. 
Dodaję jajko, mieszam, a następnie zagęszczam do odpowiedniej konsystencji bułką tartą i mąką. Doprawiam do smaku solą, pieprzem i curry. 
Smażę na średnio rozgrzanym tłuszczu do złotego koloru z obu stron.






Brak komentarzy:

Copyright © 2016 sio-smutki-od-kuchni , Blogger