Szukaj na blogu

Grillowane kotlety z karkówki

Powoli czas zacząć sezon grillowania i posiłków na świeżym powietrzu, tęskniliśmy za tym :) 

Zbliża się kilka dni urlopu, będzie ognisko, będzie grill, będzie jedzonko z żeliwnego kociołka - nie mogę się doczekać! Ale jeszcze dopóki w mieście, muszę się zadowolić mięskiem przygotowanym na patelni grillowej - oczywiście też pysznym. Polecam moją marynatę - karkówka w niej przygotowana jest bardzo aromatycznz i super smaczna.


Składniki:

0,5 kg karkówki wieprzowej, pokrojonej na 4 kotlety

1 średniej wielkości cebula

Marynata:

1 łyżeczka drobnej soli

1 łyżeczka cukru trzcinowego lub zwykłego

1 łyżeczka suszonego majeranku

1 łyżeczka ziół prowansalskich

1 łyżeczka czosnku granulowanego

1 łyżeczka curry

1 łyżeczka słodkiej mielonej papryki

0,5 łyżeczki mielonego czarnego pieprzu

0,5 łyżeczki mielonego kuminu

Dodatkowo:

2 łyżki oliwy lub oleju

Przygotowanie:

Mięso przygotowuję dzień lub dwa wcześniej.

Mieszam wszystkie składniki marynaty i dokładnie nacieram nią kotlety z obu stron.

Przyprawione kotlety układam w naczyniu, przekładając je cebulą pokrojoną w plastry.

Naczynie szczelnie przykrywam i zostawiam na dzień lub dwa w lodowce.

Przed grillowaniem kotlety lekko rozbijam (nie za mocno, nie powinny być zbyt cienkie), a potem każdy smaruję cienko oliwą lub olejem  - najlepiej zrobić to pędzelkiem.

Kotlety grilluję do uzsykania pożądanej miękkości.

Pod koniec grillowania dodaję plastry cebuli pozostałe po marynowaniu.

Moje kotlety przygotowałam na patelni grillowej - najpierw mocno ją rozgrzałąm, ułożyłam na niej kotlety, zarumieniłam je z obu stron, dołożyłam cebulę; grillowałam jeszcze kilka minut i dolałam odrobinę wody. Przykryłam patelnię i pozwoliłam mięsu dusić się jeszcze kilka minut.






Brak komentarzy:

Copyright © 2016 sio-smutki-od-kuchni , Blogger