Szukaj na blogu

Kasza jaglana z warzywami

 Wiecie, że jestem za tym, żeby nie marnować jedzenia. Nie będę tu znowu wytaczać grubej artylerii i mówić o głodzie na świecie, czy zwykłym marnotrawstwie, po prostu moim zdaniem wszystko lub prawie wszystko da się w smaczny sposób wykorzystać. Nie idźcie na łatwiznę 😀 Ja nie chodzę i możecie mi wierzyć albo nie, ale staram się jak umiem, żeby jedzenia nie wyrzucać. Przecież domowe jedzenie to często gotowanie z tego, co akurat mamy, i tak jest chyba najpyszniej!

Podniosłam sobie ostatnio trochę poprzeczkę, bo od jakiegoś czasu mam w domu wyciskarkę wolnoobrotową Muke do warzyw i owoców. Cudowne urządzenie, które napełnia nasze kubeczki i szklanki wspaniałymi sokami, jakie sobie tylko wymarzę. Mogę wycisnąć sok ze wszystkich warzyw i owoców, jakie mi przyjdą do głowy, niezależnie od tego, czy są twarde czy miękkie, albo może czy przyszło mi do głowy do soku dodać trochę sałaty czy jarmużu? Wyciskarka radzi sobie idealnie z każdym składnikiem. W zależności od preferencji i zastosowanego sita mogę uzyskać klarowne soki, soki z miąższem, lub musy z których z kolei można zrobić  desery lub sorbety. Mogę sobie sama zrobić mleko migdałowe, albo masło orzechowe. Mówiłam - cudo! Kocham to urządzenie.
Po wyciskaniu soku zostaje pulpa - sucha, praktycznie bez wilgoci. No i po prostu - nie wiem jak to jest u innych, ale w mojej głowie od razu pojawiło się pytanie, czy da się ją wykorzystać? Soku w tych wiórkach już nie ma, ale z całą pewnością w dalszym ciągu jest masa witamin i składników odżywczych. 
Mam dużo pomysłów, i będę się z Wami nimi dzielić.
Dziś wykorzystałam pulpę z marchewki i selera przygotowując ją z kaszą jaglaną, z dodatkiem batata, czosnku, cebulki i curry, z odrobiną masła. Taka kasza idealnie smakuje z sadzonym jajkiem!
Oczywiście jeśli nie macie wyciskarki, to tę kaszę również zrobicie! 😄




Składniki na 2-3 osoby:
150 g. kaszy jaglanej
1 średniej wielkości batat
1 średniej wielkości cebula
2 ząbki czosnku
ok. 1 szklanki pulpy z marchewki i selera (u mnie po wyciskaniu soku w wyciskarce wolnoobrotowej Muke) lub warzywa starte na drobnej tarce
3-4 łyżki oleju słonecznikowego
bulion warzywny lub woda do podlewania 
1 łyżeczka masła
ok. 0,5 łyżeczki curry
sól, pieprz do smaku
Przygotowanie:
Kaszę gotuję wg przepisu na opakowaniu. W międzyczasie na głębokiej patelni rozgrzewam olej, wrzucam pokrojoną w kostkę cebulę i przez chwilę ją podsmażam. Gdy się zeszkli, dodaję batata, również pokrojonego w kostkę ok. 1 cm. Przykrywam patelnię i smażę warzywa kilka minut, następnie dorzucam pulpę z marchewki i selera/starte warzywa. Dolewam odrobinę bulionu (lub wody), tak by warzywa mogły się lekko dusić. Nie należy dusić ich długo, by nie rozpadły się bataty. Dodaję przeciśnięty przez praskę czosnek, dorzucam ugotowaną kaszę i dokładnie mieszam. Doprawiam wszystko curry, solą i pieprzem. Na koniec dodaję masło.



                            

                             

                             




                                              

Brak komentarzy:

Copyright © 2016 sio-smutki-od-kuchni , Blogger