Szukaj na blogu

Książki: "Pokochawszy. O miłości w języku" Jerzy Bralczyk i Lucyna Kirwil

Książka "Pokochawszy. O miłości w języku" trafiła w moje ręce kilka dni temu. 

Książka ma formę rozmowy - wywiadu, którą prowadzi Karolina Oponowicz.

Ucieszyłam się z niej, bo bardzo sobie cenię profesora Bralczyka, a już kiedy zorientowałam się, że współrozmówczyni, Pani Lucyna Kirwil to prywatnie żona profesora, tym większej spodziewałam się gratki. 

Nietrudno się domyśleć, że skoro jej uczestnikami są polski językoznawca i popularyzator wiedzy o języku, oraz doktor psychologii, którzy na temat miłości dyskutują jednocześnie i jako małżeństwo, i jako specjaliści w dwóch bardzo ciekawych dziedzinach wiedzy, to nie ma innej możliwości - musi być ciekawie!

Sam temat przecież jest niezwykle intrygujący - bo komu z nas jest obojętna miłość? 

Rozmowa autorów jest żywa, ekspresyjna i dociekliwa, a toczy się wokół miłości i wszystkich uczuć, jakie jej towarzyszą - od poznania się i zakochania, poprzez fascynację, seks, emocje i kłótnie; jest też mowa o miłosnym kiczu, któremu jesteśmy skonni ulegać, o czułym języku i listach miłosnych, o zrywaniu, i wreszcie o miłości dojrzałej. 

Kiedy człowiek pochyli się nad tym tematem, ale w kontekście językowym, zupelnie zaskakujące może być z jednej strony bogactwo, a z drugiej zupełny deficyt w naszym słownictwie.

Forma wywiadu moim zdaniem dodaje całości lekkości - bo jak to w wywiadzie, nie ma tu całkowicie ustalonego scenariusza, i dyskusja czasami meandruje, jak podejrzewam, zupełnie zaskakując wszystkie strony. 

Autorzy patrzą na sprawy miłości z prespektywy emocji i języka, i okazuje się często, że te dwie płaszczyzny niekoniecznie się pokrywają - więc chwilami w tym dialogu aż iskrzy!

Sporo jest w tej opowieści ciekawostek językowych, z wyjaśnieniem ich genealogii, i to było chyba dla mnie najciekawsze.

Książkę czytałam z przyjemnością, jest wciągającą lekturą, więc serdecznie polecam ją na przykład na kilka dni letniego wypoczynku :)


W mojej prywatnej ocenie przyznaję jej 8 na 10 punktów. 


Książkę "Pokochawszy. Omiłości w języku" można zakupić w księgarni internetowej Selkar KLIK


W górnej części bloga widzisz stronę: książki na smutki. To właśnie tam znajdziesz wszystkie moje recenzje.



Post powstał we współpracy z księgarnią internetową Selkar.

Brak komentarzy:

Copyright © 2016 sio-smutki-od-kuchni , Blogger