Szukaj na blogu

Mielone z sosem sojowym, pieprzem cayenne i ogórkiem kiszonym

  Dziś zrobiłam mielone inaczej, niż zazwyczaj je przygotowuję, bo najpierw okazało się, że mam za mało ziemniaków (często dodaję 1 lub 2 ugotowane do masy mięsnej), później że ani suchej bułki, ani tartej również nie posiadam ;) Skoro tak, to zmieniłam w ogóle ich smak. Lubicie jeść kotlety z ogórkiem kiszonym? Zakładam, że większość z nas to połączenie lubi, dlatego dodałam ogórka do środka. Smak jest bardzo ciekawy, bo jest w nim również sos sojowy.



Składniki:
0,5 kg mielonej wieprzowiny (u mnie szynka)
1 jajko
2 pełne łyżki mąki kukurydzianej (może być bułka tarta)
1 duża cebula
2 ząbki czosnku
1 ogórek kiszony
1 płaska łyżeczka pieprzu cayenne
2 łyżki jasnego sosu sojowego (lub maggi)
pieprz, sól do smaku
smalec do smażenia
Przygotowanie:
 Zmielone mięso przekładam do miski, dodaję jajko, mąkę, sos sojowy, pieprz cayenne. Jeśli ogórek ma twardą skórkę, obieram go i bardzo drobno kroję, przekładam do mięsa. Cebulę smażę do zeszklenia na łyżeczce smalcu, dodaję do składników w misce. Dokładnie wyrabiam masę, najpierw łyżką, potem dłonią. Doprawiam do smaku pieprzem i solą (z tą ostrożnie, bo sos sojowy dużo jej zawiera).Formuję kotlety i smażę je pod pokrywką na smalcu, po ok. 5 minut łącznie z każdej strony, przewracając je w połowie smażenia. Przed końcem smażenia odkrywam patelnię. 
Przepis autorski.



Brak komentarzy:

Copyright © 2016 sio-smutki-od-kuchni , Blogger