Szukaj na blogu

Kremowa zupa ze świeżych ogórków

Urodzaj ogórków po krótkiej wizycie u Mamy i Taty 😃 Ugotowałam pyszną zupę ze świeżych, niewielkich ogórków gruntowych, takich prawie bez nasion. Doprawiłam ją wyrazistym czosnkiem, lubczykiem i tymiankiem, dodałam jeszcze szczyptę innych ziół, zmiksowałam i gotowe. Jest naprawdę super pyszna!




Składniki:
1,5 l. wody
3 młode marchewki
2-3 niewielkie, młode pietruszki
4-5 młodych ziemniaków
8-10 małych ogórków gruntowych
1 duży ząbek czosnku
gałązka lubczyku
gałązka tymianku
1 łyżka masła
sól, pieprz do smaku
dodatkowo suszone zioła: 
szczypta oregano
szczypta cząbru
natka pietruszki
Przygotowanie:
Obrane marchewki, pietruszki i ziemniaki kroję na kawałki, przekładam do garnka, zalewam wodą. 
Dodaję gałązkę lubczyku i tymianku, gotuję do miękkości ziemniaków. 
W międzyczasie umyte ogórki kroję w dużą kostkę (nie obieram) i przekładam na patelnię z podgrzanym masłem. 
Oprószam solą i smażę mieszając ok. 8 minut. 
Podsmażone ogórki przekładam do garnka z wywarem, wcześniej usuwając liście gałązki tymianku i lubczyku. 
Dorzucam posiekany czosnek, doprawiam wstępnie zupę do smaku solą i pieprzem. Gotuję 10 minut, doprawiam jeszcze raz, dodając też suszone zioła, po czym blenduję na gładko. 
Podaję np. z plackami z warzyw.

Brak komentarzy:

Copyright © 2016 sio-smutki-od-kuchni , Blogger