Szukaj na blogu

Dobry nóż. Recenzja noży firmy Zwieger.

Moim zdaniem są dwa główne typy ludzi: Ci, którzy do wszystkiego używają jednego noża, i Ci, którzy lubią korzystać z noży dedykowanych do różnych czynności :)

Znam takich, i przypuszczam że Ty również, którzy solidnym nożem idealnym do krojenia steków obierają ziemniaki. I odwrotnie, maleństwem do czyszczenia warzyw dzielą kawał mięsa :) Cóż, teoretycznie nieważne jaką drogą - oby osiągnąć cel, ale jestem zdania, że w przypadku gotowania jednak to tylko teoria. 

Jestem przekonana, że jeśli chodzi o noże w kuchni, warto zaopatrzyć się w taki ich zestaw, który pozwoli szybko i wygodnie przygotować różne składniki.

Od trzech miesięcy mam możliwość korzystania z dwóch noży firmy Zwieger, oba są z serii Klassiker II.

Wstrzymałam się do tej pory z opinią na temat obu noży, bo zależało mi, by je porządnie przetestować. Pracuję z nimi od kwietnia, używam bardzo często.




Większy to Nóż Szefa, 20-centymetrowy, solidny, z dużym i dość szerokim ostrzem zwężającym się ku czubkowi. Nóż dobrze leży w dłoni; moim zdaniem jest idealny do krojenia mięsa, warzyw i owoców, świetnie sprawdza się też przy siekaniu czy rozdrabnianiu.
Używam go praktycznie każdorazowo, gdy muszę podzielić na części, czy pokroić w plastry albo na kawałki mięso (dobrze radzi sobie również z mniejszymi kośćmi). Dobrze służy mi przy krojeniu twardych warzyw. Duszę nim i siekam czosnek, szatkuję kapustę, kroję arbuzy, siekam masło szykując kruche ciasto. 

Drugi, mniejszy, dokładnie wielkości 12,5 cm, to Nóż Uniwersalny. Podobny w kształcie, z węższym i krótszym ostrzem. U mnie najlepiej sprawdził się przy krojeniu wędlin, miększych warzyw i owoców, również przy obróbce mniejszych kawałków mięsa. Często obieram nim ostatnio pomidory. 

Noże są bardzo wygodne w użyciu, mają dobrze wyprofilowane, ergonomiczne rękojeści z wysokiej jakości tworzywa, dają poczucie dobrego chwytu. Ostrza są kute z niemieckiej stali wyjątkowej twardości (uważa się, że solidne ostrze charakteryzuje się twardością przewyższającą 50 HRC - moje noże mają twardość 54 HRC), wykonane techniką full-tang, która gwarantuje maksymalną wytrzymałość narzędzia. Mówiąc prościej - w tym wypadku trzpień ostrza odwzorowuje  boczny kształt rękojeści (ciekawostka: od dawna taka technika była stosowana w produkcji broni, np. japońskich mieczy). Takie noże są masywne i niezwykle trwałe. Jak do tej pory dwukrotnie je ostrzyłam - ostrzy się je z łatwością.

W mojej opinii to doskonałe, profesjonalne narzędzia gwarantujące wygodę i efektywność pracy. Polecam je z serca i z pewnością, że spełnią Twoje oczekiwania.

Szczegóły dotyczące możliwości zakupu znajdziesz w linkach (kliknij na nazwę noża, który Cię interesuje). 

          

          

          

Nasze zdjęcie przywitalne:


Brak komentarzy:

Copyright © 2016 sio-smutki-od-kuchni , Blogger