Szukaj na blogu

Szaszłykokebaby - pikantne kofty z boczkiem

Ten obiad nie miał w mojej głowie żadnego zarysu; nawet szkicu - wyjęłam trochę mielonej wieprzowiny z lodówki, wyjęłam boczek i dałam się ponieść chwili. Oczywiście to żadne odkrycie, żeby wetknąć kawałek mielonego na patyk od szaszłyka, ale przyznaję, że dało mi trochę zabawy 😀 a i smak wyszedł świetny!
To super pomysł na proste danie, można je przygotować i w piekarniku (jak ja) i na grillu, i w zasadzie jestem pewna, że efekt musi być wow, spodoba się chyba każdemu jedzącemu. Do tychże szaszłykokebabów koniecznie polecam surówkę z sałaty, ogórka i jogurtu, bo trzeba tu łagodnego tła, które uspokoi rozognione podniebienia!



Składniki na 6 szaszłykokebabów:
500 g. mielonego mięsa z łopatki wieprzowej
1 średniej wielkości cebula
Przyprawy:
2 łyżki przyprawy kebab-gyros, użyłam przyprawy z Lidla
1 łyżka ostrej mielonej papryczki chili
1 łyżeczka słodkiej wędzonej papryki
1 łyżeczka czosnku granulowanego
1 łyżeczka mielonego czarnego pieprzu
ewentualnie sól do smaku, u mnie ziołowa
boczek w plastrach (2-3 plastry na jeden szaszłyk)
Dodatkowo:
patyczki do szaszłyków
Przygotowanie:
Mięso przekładam do miski, dodaję drobno pokrojoną cebulę i przyprawy (sól na końcu, po wyrobieniu masy), i dokładnie wyrabiam dłonią. 
Masę dzielę na 6 części, z każdej formuję wałeczek, który nadziewam na patyczek do szaszłyka, ładnie formuję nadając kształt cygara. Przygotowane szaszłyki owijam plastrami boczku.
Blachę do pieczenia wykładam arkuszem papieru, układam szaszłyki. Piekę przez 35 minut w 200 stopniach C (góra-dół, bez termoobiegu, środkowy poziom piekarnika).
Podaję z surówką polanej jogurtem.







Brak komentarzy:

Copyright © 2016 sio-smutki-od-kuchni , Blogger