Szukaj na blogu

Tortilla z patelni z mięsem mielonym (kebab)

To był bardzo dobry obiad, i chętnie się podzielę pomysłem, bo jest bardzo prosty, a efekt jest świetny. Moje tortille podałam na surówce z sosem czosnkowym, bo w środku nie ma surowych warzyw.


Składniki na 3 porcje:
3 tortille, u mnie pełnoziarniste
500 g. mięsa mielonego, u mnie z łopatki wieprzowej, ale może być inne
przyprawa do kebabu-gyrosu (do smaku wg uznania)
1 łyżeczka czosnku granulowanego
1 łyżeczka słodkiej mielonej papryki 
1 duża cebula
3 łyżki pokrojonej  w paseczki marynowanej papryki
3 łyżki kukurydzy z puszki
3 łyżeczki posiekanej natki pietruszki 
6 plastrów żółtego sera
majonez i pikantny ketchup do posmarowania tortilli
3 łyżki oleju 
Przygotowanie:
Wlewam olej na rozgrzaną patelnię i przekładam mięso mielone, rozdrabniam je łopatką; mięso od razu doprawiam przyprawą do kebabu, czosnkiem granulowanym i słodką mieloną papryką. Smażę, rozdrabniając, aż będzie rumiane. Zdejmuję mięso z patelni, wrzucam posiekaną cebulę i podsmażam ją do zeszklenia. 
Każdą tortillę lekko smaruję majonezem i ketchupem, układam po 2 plastry sera, następnie wykładam 1/3 część podsmażonego mięsa i cebulki, posypuję kukurydzą i natką pietruszki. Ostrożnie zawijam w rulon, a rulon pakuję w papier do pieczenia. Tak przygotowane tortille podsmażam na suchej patelni po ok. 5-6 minut z każdej strony.
Podaję na surówce, np. z sałaty lodowej, ogórka, pomidorków koktajlowych i marchewki, z sosem czosnkowym.




 



Brak komentarzy:

Copyright © 2016 sio-smutki-od-kuchni , Blogger