Szukaj na blogu

Boczniaki duszone w pikantnym sosie

Ale mi wyszło fajne i pyszne danie! Trochę przypadkiem - zostały mi boczniaki i jakoś nie miałam na nie pomysłu, i w sumie wykorzystałam po prostu to co było w lodówce (niewiele, bo wróciliśmy po kilku dniach urlopu i nie zdążyłam jeszcze zrobić zakupów). Boczniaki najpierw usmażyłam w panierce, a potem poddusiły się z pikantnym, gęstym sosem. Naprawdę pycha!


Składniki:
200 g. świeżych boczniaków
1 duża cebula
2-3 ząbki czosnku
1 łyżka koncentratu pomidorowego
1 szklanka wrzątku
1/4 szklanki zimnej wody
1 łyżka mąki ziemniaczanej
do smaku: 
2 łyżki sosu sojowego
1 płaska łyżeczka ostrej mielonej papryki
2 łyżki drobno posiekanej natki pietruszki
pół łyżeczki suszonego tymianku
sól i pieprz
Dodatkowo:
jajko do panierowania
mąka do panierowania 
bułka tarta do panierowania
olej do smażenia
Przygotowanie:
Grzyby oprószam solą i pieprzem (od strony blaszek), po czym kolejno panieruję w: mące, roztrzepanym jajku, bułce tartej. Tak przygotowane podsmażam na oleju do mocnego zarumienienia z obu stron.
Na drugiej patelni rozgrzewam 3 łyżki oleju, i na nim podsmażam do zeszklenia drobno pokrojoną cebulę. Do podsmażonej cebuli dodaję koncentrat pomidorowy oraz posiekany czosnek i posiekaną natkę pietruszki, smażę jeszcze kilka minut. Wlewam wrzątek, mieszam, przykrywam i duszę 5 minut. 
W oddzielnym naczyniu dokładnie mieszam zimną wodę z mąką ziemniaczaną, po czym tę zawiesinę wlewam na patelnię. Mieszam i podgrzewam aż sos zgęstnieje (jeśli jest za gęsty dolewam jeszcze troszkę wrzątku). Doprawiam sosem sojowym, tymiankiem, ostrą papryką, solą i pieprzem, a następnie do sosu przekładam wcześniej podsmażone boczniaki. Pod przykryciem duszę 3-5 minut.
Podaję na gorąco.






Brak komentarzy:

Copyright © 2016 sio-smutki-od-kuchni , Blogger