Szukaj na blogu

Udka kurczaka nadziewane boczkiem i serem

Mięso wyszło mi przepyszne, delikatne i soczyste. Upiekłam je we frytownicy beztłuszczowej - i tu muszę się do czegoś przyznać. 

Od jakiegoś czasu jestem posiadaczką tego air fryer-a, choć dla mnie samej to w sumie dziwne,  że się zdecydowałam na zakup, bo nie jestem fanką zbyt wielu gadżetów w kuchni, zwłaszcza jeśli chodzi o małe agd. Ale w tym przypadku ani trochę nie żałuję, że go kupiłam, bo po kilku próbach na całkiem różnych potrawach stwierdzam, że jest super. Pieczenie gorącym powietrzem w zamkniętym obiegu sprawia, że wszystko jest bardzo soczyste, a na dodatek spokojnie da się uzyskać rewelacyjną, chrupiącą skórkę z zewnątrz. Tak że polecam taki zakup, jeśli ktoś rozważa, czy warto.

Proszę spróbować mojego sposobu na te bardzo dobre udka 😉

Wczoraj je wytrybowałam, pousuwałam kostki tak, by pozostały ładne, mięsne filety ze skórą z jednej strony. Zamarynowałam na noc, a dziś zrobiłam na obiad. 

Po prostu pycha!





Składniki:

2 duże udka kurczaka

marynata:

słodka papryka

curry

sól ziołowa (lub zwykła)

cząber

świezo mielony czarny pieprz

Do farszu:

kawałek wędzonego boczku

1 nieduża cebula

dobrze topiący się żółty ser

odrobina oleju do posmarowania skórki przed pieczeniem

Przygotowanie:

Zaczynam od usunięcia kości z udek - uważnie, ostrym niedużym nożem odcinam mięso od kości (jeśli nie wiesz, jak to zrobić, możesz zerknąć np. na TEN filmik)

Gdy kości są usunięte, wkładam każdy płat mięsa do woreczka foliowego, i rozbijam tłuczkiem - od strony mięsa.

Rozbite płaty nacieram solą, pieprzem, curry, papryką i cząbrem.

Zamarynowane odkładam na kilka godzin do lodówki.

Drobno kroję boczek i obraną cebulę, rozkładam na mięsie (skóra pozostaje pod spodem), układam też kawałki sera, po czym zwijam ściśle w roladkę.

Najlepiej związać ją sznurkiem.

Tak przygotowane mięso piekę w tepmeraturze 180 stopni C - w piekarniku ok. 45 minut, w air fryerze piekłam ok. 30 minut.







Brak komentarzy:

Copyright © 2016 sio-smutki-od-kuchni , Blogger