Szukaj na blogu

Pikantne kotlety mielone z wołowiny

Zachciało mi się dziś bardzo domowego obiadu, a kotlety mielone niewątpliwie takim są. Kotlety z wołowiny mają charakterystyczny, wyrazisty smak; u mnie były też dość pikantne, bo doprawiłam je musztardą. Aha, i jeszcze jedno - smażyłam je na smalcu, to też decyduje o smaku.


Składniki:
0,5 kg mielonej wołowiny
1 cebula
1 pełna łyżeczka musztardy (użyłam sarepskiej)
1 łyżka suszonego majeranku
0,5 łyżeczki suszonego tymianku
1 jajko
ok. 1/3 szklanki lekko gazowanej wody mineralnej
sól, świeżo mielony czarny pieprz
Dodatkowo:
bułka tarta do panierowania
smalec do smażenia
Przygotowanie:
Mięso przekładam do miski, dodaję wodę, jajko, zioła, musztardę i bardzo drobno posiekaną cebulę (można ją zetrzeć). Mieszam wszystko dłonią do połączenia się, po czym doprawiam masę do smaku solą i pieprzem. Formuję owalne, lekko spłaszczone, dość duże kotlety.  Każdy panieruję w bułce tartej. Smalec rozgrzewam na patelni i smażę kotlety na średnim ogniu ok 5 minut z każdej strony. Na koniec przykrywam patelnię, zmniejszam ogień i smażę kotlety jeszcze kilka minut.


               



Brak komentarzy:

Copyright © 2016 sio-smutki-od-kuchni , Blogger