Szukaj na blogu

Zupa ziemniaczana z chrzanem i czosnkiem niedźwiedzim

Pozostałam jeszcze w klimacie świąt, ale jednocześnie zrobiłam na obiad coś zwykłego i codziennego. To bardzo prosta zupa z ziemniaków, z dodatkiem cebuli, pachnącego czosnku niedźwiedziego i pysznego chrzanu z pigwą, który jako jedną z trzech chrzanowych kombinacji proponuje firma Eterno. Muszę przyznać, że ten właśnie chrzan bardzo mi smakowo odpowiada, bo łączy ostrość i słodycz, więc z pieczonym czy gotowanym mięsem współgra idealnie.
Pomyślałam, że powinien też świetnie podbić delikatny smak zupy z ziemniaków - i ten pomysł okazał się bardzo trafiony.





Składniki na 2 osoby:
1 l. wody
3 ziarna ziela angielskiego
1 liść laurowy
6-7 średniej wielkości ziemniaków
3-4 łyżki oleju
1 duża cebula
2 łyżeczki mąki pszennej
1 ząbek czosnku
1-2 łyżki octu ryżowego 3% (może być ocet z białego wina lub jabłkowy)
1 pełna łyżeczka chrzanu z pigwą firmy Eterno
1 pełna łyżeczka suszonego czosnku niedźwiedziego
sól, pieprz do smaku
Przygotowanie:
Wodę zagotowuję z zielem angielskim i liściem laurowym. Umyte i obrane ziemniaki kroję w bardzo drobną kostkę i na niewielkiej ilości oleju smażę pod przykryciem do momentu, gdy się lekko zarumienią i będą zupełnie miękkie. Przekładam je do garnka, a na patelni na odrobinie oleju przesmażam posiekaną drobno cebulę. Gdy się zeszkli, wsypuję mąkę i jeszcze chwilę smażę mieszając. Następnie cebulę również przekładam do garnka, do zupy dodaję czosnek niedźwiedzi, przeciśnięty przez praskę ząbek świeżego czosnku, ocet ryżowy oraz chrzan. Mieszam, gotuję chwilę, doprawiam solą i pieprzem. Podaję z grzankami.



                     

Chociaż ja wykorzystałam go do zupy, to oczywiście chrzan doskonale smakuje jako tradycyjny dodatek do pieczonych i gotowanych mięs.
Jego słodko-ostry smak komponuje się z nimi idealnie.

  

 

 

...a w zupie - rewelacja :)


Brak komentarzy:

Copyright © 2016 sio-smutki-od-kuchni , Blogger