Szukaj na blogu

Kasza z cukinią i szpinakiem

Z braku (mojego) czasu jemy ostatnio jakieś szybkie sałatki, ale dziś tak mi się zachciało ciepłego, dobrego obiadu, że ta kasza po prostu musiała powstać. To pyszne, proste i szybkie danie. W mojej wersji użyłam kaszy bulgur, ale możesz równie dobrze użyć kaszy jęczmiennej lub innej. 


Składniki:
100 g. kaszy bulgur
1 niewielka cukinia (nie udało mi się takiej kupić, więc użyłam pół dużej)
1 ząbek czosnku
1 średniej wielkości cebula
ok. 100 g. świeżego szpinaku
2 łyżki posiekanej natki pietruszki
2 łyżki oleju
1 łyżeczka masła
1 łyżka tartej mozzarelli (lub innego sera, ewentualnie można ser pominąć)
sól i pieprz do smaku
Przygotowanie:
Kaszę gotuję wg przepisu w lekko osolonej wodzie. 
W tym samym czasie: obraną cebulę kroję w kostkę i podsmażam do zeszklenia (z odrobiną soli) na oleju - ok. 5 minut. 
Umytą cukinię (bez obierania) kroję w cienkie plasterki, a następnie w paseczki - dorzucam do podsmażonej cebuli, smażę mieszając 3-4 minuty.
Dodaję przeciśnięty przez praskę ząbek czosnku oraz posiekany szpinak, smażę 5 minut. 
Dodaję ugotowaną, gorącą (odcedzoną) kaszę, oraz masło. 
Mieszam, dodaję ser i natkę pietruszki, jeszcze raz mieszam. 
Od razu podaję.











Brak komentarzy:

Copyright © 2016 sio-smutki-od-kuchni , Blogger