Szukaj na blogu

Książki: " O czym myślą koty. Kocie sekrety oczami naukowców" Thomas McNamee

Zapracowana jestem ostatnio bardzo, bardzo! 10 godzin w pracy stało się codzienną normą, a i to za mało, żebym zdołała zrobić to co planuję. Cieszę się i mam satysfakcję rzecz jasna, bo jeśli dosłownie spod rąk ludzie kupują coś co robisz, i wracają po więcej, trudno się nie cieszyć. 
Usiadłam niedawno do komputera, i okazało się, że na fb dopadła i mnie jakaś dziwna zaraza, która krąży ostatnio wśród blogerów - fb blokuje wszystkie linki, a te dodane do tej pory zlikwidował. Cóż, szkoda mi czasu i energii na denerwowanie się z tego powodu :) jak to w życiu - i to przeminie :)

Staram się we wszystkim znaleźć pierwiastek dobra - jest i w tej sytuacji; w takim razie spokojnie mam dziś chwilkę na kilka słów o kolejnej wspaniałej książce! To "O czym myślą koty" Thomasa McNamee. Przeczytałam ją już dawno, tylko nie miałam czasu o niej opowiedzieć. 

Na pewno to świetna pozycja dla wielbicieli kotów, ale moim zdaniem zwyczajnie też ciekawa dla wszystkich lubiących zwierzęta. Bardzo lekko napisana, w zgrabny sposób łącząca opowiastki z kociego życia z niezwykle ciekawymi opisami badań nad ich życiem - tu składam wyrazy szacunku dla autora za solidne przygotowanie się do tematu - dotarł do chyba najważniejszych opracowań w tym temacie (szczerze mówiąc nie sądziłam, że są tak poważne badania na temat kotów!). Recz dzieje się w głównie w Montanie; a opowieść toczy się wokół czarnej kotki Augusty, która przypałętała się jeszcze jako kocie dziecko w pobliże domu autora. 

Najprościej mówiąc ta książka to rewelacyjny "przewodnik po życiu wewnętrznym kota" (cytat z okładki - cytuję, bo zgadzam się w 100%)
Wszystko to, czego nie wiesz o swoim kocie, wszystkie jego niezrozumiałe zachowania (odbierane często nawet jako złośliwe, prawda?), zaskakujące zwyczaje które często składa się na karby kociej "dziwności", jego potrzeby, jego sekrety - tu w dużej mierze są wyjaśnione. Dowiesz się, jak z nim postępować, byście i on, i Ty byli szczęśliwi :) Jak kota wychować, jak o niego dbać, jak go rozumieć. 
Prawda, że super sprawa? Bardzo polecam!


Kilka szczegółów:
352 strony
twarda oprawa
Wydawnictwo Nasza Księgarnia

W mojej ocenie 9/10


W górnej części bloga widzisz stronę: książki na smutki. To właśnie tam znajdziesz wszystkie moje recenzje.

Brak komentarzy:

Copyright © 2016 sio-smutki-od-kuchni , Blogger