Szukaj na blogu

Filet z kurczaka duszony na cebuli

Ostatnie dni był dla mnie dość ciężkie w związku ze sporym wysiłkiem w pracy (w sobotę otwierała się trzecia już Chleboteka we Wrocławiu) i niestety, także choróbskiem, które przyczepiło się tydzień temu i jakoś nie chciało się ze mną rozstać. Skończyło się wizytą u lekarza, teraz mam dwa dni odpoczynku, porządnie się wyspałam i jakieś siły wróciły :) Nie za wiele ich jednak, więc stać mnie jedynie na najprostszy obiad - udusiłam filety z kurczaka z dużą ilością cebuli. Mięso jest soczyste i mięciutkie, a cebula delikatna. To obiad, który praktycznie nie wymaga ani wysiłku, ani zbyt wiele uwagi, a smakuje bardzo dobrze.
Mojego kurczaka zjadłam z kaszą kuskus (z dodatkiem szczypiorku i suszonych pomidorów w oleju) oraz surówką z sałaty lodowej z rzodkiewką, szczypiorkiem i jogurtem naturalnym.




Składniki:
2 pojedyncze filety z piersi kurczaka
pół łyżeczki soli
szczypta pieprzu
pół łyżeczki słodkiej mielonej papryki
suszone: lubczyk, cząber, pietruszka
2 duże cebule
3-4 łyżki oleju
Przygotowanie:
Mięso oczyszczam z tłuszczu i białych błonek, po czym nacieram solą, mieloną papryką, pieprzem i suszonymi ziołami. Obrane cebule kroję w piórka. Rozgrzewam olej na patelni i dokładnie obsmażam mięso z obu stron, po ok. 5 minut z każdej. Następnie na patelnię, do kurczaka, dorzucam pokrojoną cebulę (nie doprawiam jej, wystarczą przyprawy z kurczaka). Przykrywam patelnię, zmniejszam ogień i duszę wszystko ok. 40-50 minut, od czasu do czasu przewracając mięso. Potrawa jest gotowa, gdy widelec bez problemu wchodzi w mięso, a cebula wypuści dużo soku - w efekcie powstanie pyszny sos. 


                            

                             

                             

Brak komentarzy:

Copyright © 2016 sio-smutki-od-kuchni , Blogger