Szukaj na blogu

Karkówka w sosie z musztardy, śmietany i pomidorów

Czego jak czego - ale kiedy na obiad jest mięso w pysznym sosie - to nie umiem sobie odmówić :) Taki jest dzisiejszy obiad - udusiłam kotlety z karkówki wieprzowej w dużej ilości gęstego, pikantnego sosu, i nie mogłam się oprzeć, żeby choć kawałka bułeczki w nim nie zanurzyć :)



Składniki:
600 g. karkówki wieprzowej
1 łyżeczka mąki pszennej
1 cebula
2 duże ząbki czosnku
3 łyżki oleju
3/4 szklanki wody
1,5 łyżki musztardy sarepskiej
2 łyżki przecieru pomidorowego
2 łyżki gęstej śmietany 18%
1 łyżeczka słodkiej mielonej papryki
1 łyżeczka majeranku
1 łyżeczka ziół prowansalskich
sól, pieprz do smaku
Przygotowanie:
Mięso kroję w plastry, każdy plaster oprószam sola, pieprzem i mąką. Smażę mięso na rumiano na oleju, po czym przekładam je do garnka. Na pozostałościach po smażeniu mięsa podsmażam pokrojoną w kostkę cebulę, przekładam ją do garnka. Na patelnię wlewam pół szklanki wody, by zebrać z niej cały smak - przelewam do garnka z mięsem i cebulą. Przykrywam garnek i na małym ogniu duszę 15 minut. Następnie dodaję słodką mieloną paprykę i musztardę, mieszam i dalej duszę pod przykryciem - 40-45 minut; mięso powinno być mięciutkie. Dodaję śmietanę pomieszaną wcześniej z przecierem pomidorowym i pozostałą wodę, mieszam wszystko, dodaję zioła i przeciśnięty przez praskę czosnek. Doprawiam sos do smaku solą i pieprzem. Duszę jeszcze ok. 5 minut. Ja dodatkowo na koniec wyjęłam mięso i zmiksowałam sos, by był całkiem gładki.


                             




Brak komentarzy:

Copyright © 2016 sio-smutki-od-kuchni , Blogger