Szukaj na blogu

Koperkowe ziemniaki i por zapiekane ze śmietanką i serem

Obiad jem dziś sama i to cud w ogóle, że po wczorajszym dniu mam siłę, by cokolwiek przygotować. Wczoraj przeleżałam większość dnia słaba jak koliberek, z gorączką i nie nadająca się do niczego. Dziś dużo lepiej! Tak czy siak nie jestem gotowa na wielki wysiłek, więc zrobiłam sobie łatwy obiadek, z warzywami zapiekanymi w sosie śmietanowo-serowym. Można by jeszcze dodać do tego rybkę, ale jej nie miałam, więc u mnie czysto warzywna wersja. Słuchajcie, to było tak dobre, że nie mogłam się najeść ;)



Składniki na 1 osobę, lub na kilka, jeśli powielicie składniki:
4-5 małych ziemniaków
1 por
1 jajko
ok. 150 g. słodkiej śmietanki 30%
3 łyżki tartej mozzarelli lub innego sera
1-2 łyżeczki posiekanego koperku
masło do posmarowania formy i do smażenia pora
bułka tarta do oprószenia formy
sól, pieprz do smaku
Przygotowanie:
Obrane ziemniaki gotuję ok. 15 minut w osolonej wodzie, by zmiękły. Pora kroję na kawałki grubości 2-3 cm, układam na patelni, dodaję trochę masła, lekko solę. Przykrywam patelnię i na małym ogniu smażę do lekkiego zrumienienia z obu stron. Foremkę do zapiekania smaruję masłem i oprószam bułką tartą. Układam podsmażone kawałki pora, oraz pokrojone ziemniaki, wszystko oprószam solą i pieprzem, posypuję też posiekanym koperkiem. Śmietankę rozbełtuję z jajkiem, dodaję tarty ser, doprawiam sola i pieprzem. Masą zalewam warzywa. Piekę przez ok. 25 minut w temperaturze 215 stopni C - do zrumienienia powierzchni.


                             

                             

                             




Brak komentarzy:

Copyright © 2016 sio-smutki-od-kuchni , Blogger