Szukaj na blogu

Hinduskie kotleciki z ziemniaków i zielonego groszku

 W Indiach nazywają się: aloo ki tikki, są jak na Indie przystało pełne smaku i aromatu. Dla nieprzyzwyczajonych do ostrych przypraw mogą wydawać się zbyt pikantne, ale w moim domu spotkały się prawie z uwielbieniem :) Podałam je z majonezowym sosem z wędzonej papryki dla złagodzenia smaku.









Składniki :

1/2 kg ziemniaków

150 g. groszku z puszki (w oryginalnym przepisie świeży, ugotowany)
2 zielone papryczki chili (ja użyłam czerwonych)
1 mała czerwona cebula
1 łyżka startego świeżego imbiru
1 łyżeczka kuminu rzymskiego
1 łyżeczka kolendry
2 łyżki mąki z ciecierzycy (nie mam, użyłam orkiszowej)
1/2 łyżeczki garam masala (pominęłam, dodałam szczyptę gałki muszkatołowej, cynamonu i tartych goździków)
1/4 łyżeczki soli
1 łyżka soku z cytryny
5 łyżek oleju
Przygotowanie :
  Ucieram w moździerzu kumin i kolendrę. Na patelni, na łyżce oleju smażę drobno posiekaną cebulę, chili i wszystkie przyprawy przez ok. minutę. Obrane ziemniaki gotuję do miękkości, dokładnie odcedzam i osuszam,ale mają pozostać gorące. Duszę je i dodaję do lekko zgniecionego widelcem groszku. Dodaję przyprawy, mąkę i sok z cytryny i sól, dokładnie mieszam. Formuję niewielkie klopsy ( w leciutko zwilżonych dłoniach), delikatnie je spłaszczam i smażę na pozostałym oleju z obu stron, aż się zrumienią.
Podaję zarówno na ciepło, jak i na zimno.
Przepis z książki : Szczypta smaku...Indie, wyd. Wega Delbana Polska. 








Brak komentarzy:

Copyright © 2016 sio-smutki-od-kuchni , Blogger