Szukaj na blogu

Kulki z brukselką

Niedawno robiłam wspaniałe w smaku kulki z pora, a dziś postanowiłam sprawdzić, jak sprawdzi się brukselka ? Kapuściane kuleczki otulone ziemniaczaną kołderką , z rumianą skórką smakują bardzo, bardzo dobrze ! Swoją drogą w obu tych propozycjach występują warzywa często niezbyt lubiane, więc mam nadzieję że być może ktoś do tej pory brukselce niechętny zmieni zdanie . 



 

Składniki na 2 osoby: 

4-5 średnich ziemniaków, ugotowanych (u mnie odmiana Melody)
10 ugotowanych brukselek (w osolonej wodzie)
łyżka posiekanego szczypiorku
1 łyżka oliwy
sól, pieprz
1 jajko do panierowania
bułka tarta do panierowania
olej do smażenia (u mnie ryżowy)
Przygotowanie : 
Ziemniaki przeciskam przez praskę , mieszam  z oliwą i szczypiorkiem, doprawiam solą i pieprzem. Rozgrzewam w rondelku olej (na głębokość ok. 5 cm), gdy na dnie zaczną tworzyć się smugi, jest gotowy do smażenia.
Łyżkę masy ziemniaczanej spłaszczam na dłoni, układam na niej brukselkę, zawijam w kulkę. Panieruję w rozmąconym jajku i bułce (przed smażeniem delikatnie strzepuję jej nadmiar). Smażę po 2-3 minuty z każdej strony, delikatnie obracając kulki. Wyjmuję łyżką cedzakową na talerz wyłożony papierem, po odsączeniu nadmiaru tłuszczu od razu podaję.
Przepis autorski.













Brak komentarzy:

Copyright © 2016 sio-smutki-od-kuchni , Blogger