Szukaj na blogu

Placek z cukinii z serkiem i szynką

Nie mam dziś w lodówce zbyt wielu składników do wyboru, więc postarałam się wykorzystać te, które w niej znalazłam. Ważne, że było jakieś warzywo 😉 Z cukinii i serka kanapkowego przygotowałam pyszny placek, który świetnie sprawdzi się na obiad. Smakuje rewelacyjnie, jest delikatny i pachnący. Pewnie podam go z sosem z jogurtu i świeżego ogórka z odrobiną czosnku.







Składniki (porcja dla 1 głodnej lub 2 mniej głodnych osób):
ok.300 -350 g. startej cukinii (ze skórką, waga po odciśnięciu)
150 g. puszystego serka kanapkowego, użyłam ziołowego
100 g. szynki (wędlina)
3 jajka
4-5 łyżek mąki (użyłam pszennej pełnoziarnistej)
1 łyżka posiekanej natki pietruszki 
sól i pieprz do smaku
2-3 łyżki oleju do smażenia
Przygotowanie:
Cukinię ścieram na tarce z grubymi oczkami, przekładam do miski, oprószam (lekko) solą, odstawiam na 5 minut. Następnie dłonią odciskam płyn. Do cukinii dodaję serek, drobno pokrojoną szynkę, posiekaną natkę pietruszki, mąkę i jajka, mieszam do połączenia. Masę doprawiam do smaku solą i pieprzem. Niewielką patelnię ( u mnie średnica 22 cm) rozgrzewam z olejem, wlewam masę. Przykrywam patelnię i na małym ogniu smażę 8-10 minut - powierzchnia masy z góry po tym czasie powinna się ściąć. Natłuszczam lekko talerz o większe średnicy niż patelnia, przykładam go z góry i energicznym ruchem odwracam patelnię, by placek znalazł się na talerzu (usmażoną stroną). Następnie delikatnie zsuwam go na patelnię (można w tym momencie wlać na nią jeszcze kapkę oleju), by przysmażyć drugą stronę. Smażę (bez przykrywania) jeszcze 6-8 minut.


                                

                                

                                



Brak komentarzy:

Copyright © 2016 sio-smutki-od-kuchni , Blogger