Szukaj na blogu

Placki ziemniaczane z żółtym serem, majonezem i otrębami owsianymi

Chodziły za mną dziś ziemniaki, a że niewiele ich ostatnio jem, po długim spacerze postanowiłam uprzyjemnić sobie popołudnie pysznymi plackami. Ziemniaki starłam na grubej tarce i usmażyłam z dodatkiem żółtego sera, majonezu zamiast jajka i otrąb owsianych - te zastąpiły mąkę. A do smaku koperek i majeranek, i kleks gęstego jogurtu - bardzo mi smakowały!




Składniki:
8-10 średnich ziemniaków
1 cebula
5 łyżek otrąb owsianych
1 łyżka majonezu
4-5 łyżek tartego żółtego sera (u mnie gouda)
1 płaska łyżeczka majeranku
1 łyżka posiekanego koperku
sól i pieprz do smaku
olej do smażenia
Przygotowanie:
Obraną cebulę siekam bardzo drobno i przekładam do miski. Obieram ziemniaki i ścieram je na tarce z grubymi oczkami. Dodaję do cebuli. Dokładam też majonez, starty ser, wsypuję otręby owsiane , majeranek i posiekany koperek, mieszam i doprawiam masę solą i pieprzem. Łyżką wykładam na rozgrzany olej małe, dość pękate placuszki (duże będzie ciężko przewracać), i smażę z obu stron na rumiano (warto sprawdzić, czy nie są surowe w środku). Usmażone podaję z jogurtem naturalnym i koperkiem.




Brak komentarzy:

Copyright © 2016 sio-smutki-od-kuchni , Blogger