Szukaj na blogu

Filet z kurczaka z imbirem i papryką (na kanapki i do sałatek)

Idealne mięso do wykorzystania w sałatkach, lub na kanapce. Upiekłam je w papierze, dzięki czemu jest soczyste. Apetycznie pachnie i wspaniale smakuje zarówno na ciepło, jak i na zimno.
Moja rada: wykorzystuj rozgrzany piekarnik - zgodnie z przysłowiem "dwie pieczenie na jednym ogniu" - upiecz w ten sposób mięso przy okazji pieczenia innych produktów (ja piekłam żeberka, i po prostu dorzuciłam do piekarnika dwa pakieciki z kurczakiem).



Składniki:
2 pojedyncze filety z piersi kurczaka (ok. 0,5 kg)
1 mała cebula
1 duży ząbek czosnku
ok. 2 cm korzenia imbiru (średniej grubości)
1 płaska łyżeczka słodkiej mielonej papryki
1 płaska łyżeczka mieszanki curry
1 płaska łyżeczka soli
5 ziaren ziela angielskiego
Dodatkowo:
papier do pieczenia
bawełniany sznurek 
Przygotowanie:
Cebulę kroję w drobną kostkę, czosnek i imbir (imbir po obraniu - łatwo obrać go łyżeczką) na małe kawałki. Wszystkie przyprawy, razem z powyższymi, przekładam do moździerza (ziele angielskie warto rozetrzeć jako pierwsze) i rozcieram do momentu, aż cebula, czosnek i imbir puszczą sok - powinien powstać rodzaj pasty. Tę mieszankę wykładam na mięso i dokładnie je nacieram, a następnie zawijam w papier do pieczenia, zabezpieczam sznurkiem i piekę przez 40 minut w piekarniku nagrzanym do 170 stopni C. 
Przed krojeniem pozwalam mięsu odpocząć przez kilka minut.








Brak komentarzy:

Copyright © 2016 sio-smutki-od-kuchni , Blogger