Szukaj na blogu

Kotlety z udek kurczaka w marynacie z jogurtem

Taki sposób na udka kurczaka bardzo mi się spodobał, bo mięso z nich jest bardziej soczyste, niż np. z fileta, i kotlety są naprawdę wyjątkowo smaczne. Udka wytrybowałam, czyli usunęłam kości. Dodatkowo marynata z jogurtem naturalnym powoduje, że mięso kruszeje, robi się delikatne i pyszne. Ja moje kotlety przygotowałam na patelni grillowej, podlewając je od czasu do czasu odrobiną wody, ale mogą być usmażone na zwykłej patelni, upieczone w piekarniku lub przygotowane na tradycyjnym grillu.




Składniki:

4 uda z kurczaka

Marynata:

1 łyżeczka soli

1 łyżeczka słodkiej mielonej papryki

0,5 łyżeczki wędzonej słodkiej papryki 

1 łyżeczka suszonego majeranku

1 łyżeczka czosnku granulowanego

1 płaska łyżeczka ciemnego cukru (u mnie kokosowy)

Dodatkowo:

0,5 szklanki jogurtu naturalnego

3-4 łyżki oleju do smażenia

woda do podlewania w czasie smażenia/duszenia

Przygotowanie:

Udka trybuję (ostrym nożem usuwam ostrożnie kości, starając się nie przeciąć skóry. Jeśli nie wiesz, jak to zrobić, skorzystaj z rad np. w TYM filmiku)

Mieszam składniki marynaty, i dokładnie nacieram nią mięso. Przyprawione kawałki przekładam do miski, smarując jednocześnie każdy z obu stron jogurtem. Odstawiam najlepiej na całą noc do lodówki. 

Rozgrzewam olej na patelni , układam kotlety (skórą do dołu) i smażę bez przewracania kilka minut, aż skórka się ładnie zarumieni. Wtedy przewracam i smażę z drugiej strony. Następnie wlewam odrobinę wody i przykrywam patelnię. Powtarzam ten proces 2-3 razy, przewracając mięso. Kotlety są gotowe po 12-15 minutach.

Brak komentarzy:

Copyright © 2016 sio-smutki-od-kuchni , Blogger