Szukaj na blogu

Surówka z młodej kapusty z sosem czosnkowym

 Już bardzo wiele razy pisałam, że moim zdaniem najlepszy obiad to taki z surówką :) Tak jakoś mam, że choćby i najlepsze drugie danie, jeśli jest podane bez surówki, pozostawia wrażenie niedosytu. Zawdzięczam to chyba mojej Mamie, bo od dzieciństwa nauczyła mnie  i moje siostry, żebyśmy jadły surówki - wdzięczna Jej jestem za to :) 

Oprócz niepodważalnych walorów smakowych surowe warzywa dostarczają nam mnóstwa witamin i cennych minerałów. Zwłaszcza, że surówek można wymyślać naprawdę wiele, w każdej porze roku. 

Dzisiejszą zrobiłam z młodej kapusty, która jest teraz najsmaczniejsza - do niej troszkę cebuli, sporo natki pietruszki, i sos na bazie jogurtu.

Składniki (porcja na 2 osoby):

300 g młodej kapusty (waga po poszatkowaniu)

50 g cebuli

2 łyżki drobno posiekanej natki pietruszki

pół płaskiej łyżeczki soli

płaska łyżeczka cukru lub innego słodziwa

Sos:

130 g jogurtu naturalnego (użyłam greckiego)

2 ząbki czosnku

1 łyżka soku z cytryny

1 łyżka oleju lub oliwy

sól i pieprz do smaku

Przygotowanie: 

Kapustę bardzo drobno szatkuję i przekładam do dużej miski.

Dodaję pół łyżeczki soli i łyżeczkę cukru, po czym wygniatam kapustę dłonią, by zmiękła. Odstawiam ją na 3-5 minut.

Dodaję pozostałe składniki: drobno posiekaną cebulę i natkę pietruszki. Dokładnie mieszam.

W oddzielnej miseczce mieszam jogurt z sokiem z cytryny, olejem, i przeciśniętym przez praskę czosnkiem.

Sos dodaję do miski z warzywami, ponownie dokładnie mieszam.

Doprawiam ostatecznie do smaku solą i pieprzem.






Brak komentarzy:

Copyright © 2016 sio-smutki-od-kuchni , Blogger