Szukaj na blogu

Karkówka duszona z warzywami (danie jednogarnkowe)

Na jakiś czas zostałam samotną kobietą. Mąż na odległym kontynencie👀 podziwia pustynne niebo, a ja żona zostałam sama jak palec. Nie mogę zbyt narzekać, bo sama Go namawiałam by realizował pasję i nie odkładał wyjazdu na bliżej nieokreślone "kiedyś". Może w takim razie to i szczęście, że i tak jestem bardzo zajęta pracą; czasu mi nie przybyło, od dobrych kilku miesięcy mam go jak na lekarstwo. W takim razie - czy będzie mi się chciało gotować dla siebie, czy skończy się na kanapkach lub ewentualnie szybkiej wizycie w barze w drodze z/do pracy? Czas pokaże, sama jestem niezwykle ciekawa 😃 Dziś niedziela i chwilę dla siebie znalazłam, więc obiad jest. Składniki podaję na dwie osoby (będę ten obiad pewnie będę jeść przez dwa dni), a Wy je w razie potrzeby jeszcze powiększcie. Obiad to wygodny, bo jednogarnkowy, właściwie jednopatelniany, bez brudzenia zbędnych naczyń. 


Składniki na 2 osoby:
ok. 400 g. karkówki wieprzowej
2 niewielkie marchewki
2 młode zielone cukinie 
3 średniej wielkości ziemniaki
2 szalotki lub 1 zwykła cebula
4 pieczarki
2 ząbki czosnku
posiekany koperek
3 łyżki oleju do smażenia
1 łyżeczka mąki pszennej
sól, pieprz do smaku
Przygotowanie:
Mięso kroję na plastry a potem na kawałki, oprószam solą i pieprzem, oraz mąką. Podsmażam je na rumiano na oleju. Gdy mięso jest podsmażone, dorzucam pokrojoną w plasterki szalotkę i smażę kilka minut pod przykryciem. Następnie dokładam pokrojone na krótkie frytki ziemniaki, oraz marchew pokrojoną w półplasterki. Przykrywam patelnię i duszę wszystko ok. 15 minut, do miękkości ziemniaków i marchewki. Dodaję pokrojone w kawałki pieczarki i posiekany czosnek, duszę 5 minut. Na końcu dokładam cukinie w plasterkach. Gdy mięso jest zupełnie miękkie, doprawiam całość do smaku solą i pieprzem, posypuję posiekanym koperkiem. Podaję na gorąco.



                              


Brak komentarzy:

Copyright © 2016 sio-smutki-od-kuchni , Blogger