Szukaj na blogu

Soczyste kotlety z kurczaka z pieczarkami

Pewnie wiele osób w ten sposób przygotowuje kotlety, ale ja pomyślałam o nim dopiero dziś. Kotlety są wyjątkowo soczyste i naprawdę bardzo, bardzo mi smakowały. Zrobiłam do nich pieczarki, które pokroiłam w grube plastry i szybko usmażyłam na mocnym ogniu, dzięki czemu zachowały smak i dużo wilgoci.

To szybki i wyjątkowo smaczny obiad.



Składniki (2 osoby):

1 duża pierś z kurczaka

sól i pieprz do smaku

majonez bułka tarta do panierowania

olej do smażenia

kilka duzych, białych, świeżych pieczarek

Przygotowanie:

Mięso wkładam do torebki foliowej i ostrożnie rozbijam tłuczkiem na grubość ok. pół centymetra.

Rozbity kotlet przekrajam na pół (robiłam obiad na 2 osoby, ale oczywiście możesz przygotować duże kotlety), i opróśzam z obu stron solą i pieprzem.

Smaruję mięso z góry cienką warstwą majonezu, panieruję tę stronę w bułce tartej, po czym to samo robię z drugiej strony. Dokładnie dociskam bułkę.

Mocno rozgrzewam troszkę oleju na patelni i układam plastry pieczarek, odrobinę je solę.

Smażę na mocnym ogniu na rumiano z każdej strony, zdejmuję na ta;erz, przykrywam i zostawiam w ciepłym miejscu.

Dolewam olej na patelnię (powinien przykrywać całe dno patelni) i na dość mocnym ogniu smażę kotlety z obu stron na rumiano - po 3-4 minuty z każdej.

Od razu podaję z plastrami pieczarek i ziemniakami z wody.



Brak komentarzy:

Copyright © 2016 sio-smutki-od-kuchni , Blogger