Szukaj na blogu

Gulasz z piersi kurczaka z pieczarkami

Bardzo odchudziłam mój gulasz, bo zarówno mięso jak i pieczarki nie były smażone. Doprawiłam go ziołami i odrobiną czosnku, i lekko zagęściłam mąką. Pysznie smakuje z kaszą gryczaną.



Składniki:
2 pojedyncze filety z piersi kurczaka
8-10 sporych pieczarek
ok. 2 szklanek wody lub bulionu (u mnie woda)
1 cebula
1 ząbek czosnku
0,5 łyżeczki oliwy
1 łyżka mąki pszennej
1 płaska łyżeczka słodkiej mielonej papryki
duża szczypta suszonego tymianku
0,5 łyżeczki suszonego majeranku
sól i pieprz do smaku
Przygotowanie:
Mięso kroję w kostkę (2 cm), przekładam do garnka, zalewam wodą. Pieczarki myję i kroję w dość duże kawałki, również przekładam do garnka. Dodaję pół łyżeczki soli i wszystko zagotowuję, zmniejszam ogień by sos "migał". W międzyczasie kroję drobniutko cebulę, i podsmażam ją do zeszklenia na oliwie. Podsmażoną przekładam go garnka. Dodaję zioła i paprykę, duszę na małym ogniu ok. 35 minut, by kurczak zrobił się mięciutki. Odlewam kilka łyżek płynu i gdy przestygnie rozprowadzam w nim mąkę. Zawiesinę przelewam do sosu i podgrzewam mieszając, by zgęstniał. Dodaję przeciśnięty przez praskę czosnek, doprawiam do smaku solą i pieprzem. Jeszcze chwilę podgrzewam razem. Na koniec dorzucam posiekaną natkę pietruszki.



Brak komentarzy:

Copyright © 2016 sio-smutki-od-kuchni , Blogger