Szukaj na blogu

Książki. Zapowiedź. "Bo trzeba żyć. Apolonia" Ewa Szymańska


Wiem, że do sierpnia jeszcze daleko! Ale nie mogę dłużej czekać, bo ta książka jest dla mnie niezwykle ważna   
Kiedy powstawała, już ją trochę znałam.
Znałam jej bohaterów, zarys historii, i przede wszystkim - wiem ile serca, pracy i emocji włożyła w każdą stronę Ewa ... moja starsza siostra   

Jestem bardzo dumna i nie mogę się doczekać chwili, gdy wezmę tę powieść do ręki.

Krótki opis zaczerpnęłam ze strony Wydawnictwa Szara Godzina:

Szlachcianka – Apolonia Niemyjska wychodzi za mąż za bogatego chłopa – Franciszka Bąka. Ich małżeństwo budzi wiele kontrowersji w lokalnym środowisku. 
Wkrótce wybucha pierwsza wojna światowa, Apolonia rodzi córkę, Gabrynię, która jest oczkiem w głowie rodziców. Mijają lata. Rodzą się kolejne dzieci, a przez kraj i najbliższą okolicę przetacza się historia: epidemia ,,hiszpanki”, odzyskanie niepodległości przez Polskę, wojna z bolszewikami, lokalny pogrom Żydów. 
Pewnego dnia rodzinę Bąków spotyka tragedia. Los boleśnie doświadcza Apolonię, a w jej sercu coraz częściej pojawia się rozgoryczenie. Na szczęście, dzięki najbliższym, kobieta dochodzi do siebie. Rozpoczyna się nowy etap w jej życiu. Dzieci dorastają, Gabrynia, najbardziej pracowita z rodzeństwa, ma swoje marzenia…
"Bo trzeba żyć" jest powieścią o rodzinie, tożsamości i prawdziwej miłości. Fabuła tej sagi rodzinnej dzieje się na Podlasiu, a jej tło stanowią wielkie wydarzenia pierwszej połowy XX wieku – od wybuchu pierwszej wojny światowej aż po śmierć Stalina.

W przygotowaniu drugi tom: "Gabrynia".

Ode mnie mogę na razie powiedzieć, że książka jest przepiękna.
Jestem pewna, że sięgnie po nią mnóstwo czytelników.
Wkrótce przedstawię ją szczegółowo!

Data premiery: 8 sierpnia 2019   

Brak komentarzy:

Copyright © 2016 sio-smutki-od-kuchni , Blogger