Szukaj na blogu

Filet z kurczaka faszerowany suszonymi pomidorami

Tak naprawdę ten filet jest faszerowany nie tylko pomidorami, bo wykorzystałam też mozzarellę i czerwoną cebulę. To mięsko zrobiło się poniekąd "przy okazji", piekłam warzywa i po prostu dołożyłam do piekarnika papierowe zawiniątko z kurczakiem. Jestem pewna, że powtórzę ten przepis, bo to rewelacyjne mięso zarówno na obiad, jak i do wykorzystania do sałatki. Zaskakująco delikatne i soczyste, a przy tym pełne smaku!
Pomidorki koktajlowe widoczne na zdjęciu również smakują niebiańsko - wrzuciłam je do glinianego naczynia, oprószyłam solą i skropiłam oliwą; piekły się razem z kurczakiem. 



Składniki na 1 porcję:
1 pojedynczy filet z kurczaka, ok. 300 g.
1 mała czerwona cebula
kilka suszonych pomidorów (w oleju)
ok. 80 g. mozzarelli w zalewie
pół łyżeczki drobno posiekanej papryczki chili (bez pestek)
sól ziołowa/sól i pieprz do smaku
Dodatkowo:
arkusz papieru do pieczenia
Przygotowanie:
Fileta nacinam dość gęsto na głębokość ok. 1 cm. Rozchylając nacięcia oprószam mięso solą ziołową/solą i pieprzem. Pomidory dzielę na pół i wkładam w co trzecie nacięcie; w pozostałe odpowiednio wkładam: kawałki mozzarelli i pokrojoną w drobne piórka cebulę. Całość posypuję drobno posiekaną papryczką  chili.
Tak przygotowane mięso zawijam w papier do pieczenia (uważam, żeby tak ułożyć mięso, by soki w trakcie pieczenia pozostały w środku pakunku; ja ułożyłam zawiniątko w odpowiednio niewielkiej keksówce). Wstawiam do piekarnika nagrzanego do 170 stopni C. na 60-70 minut. Po tym czasie wyłączam piekarnik i pozwalam mięsu odpocząć przez 20 minut. 




Brak komentarzy:

Copyright © 2016 sio-smutki-od-kuchni , Blogger