Szukaj na blogu

Obiadowa sałatka z kurczakiem, pieczarkami i serkiem Halloumi

Chciałam, jak zawsze, krok po kroku pokazać, jak przygotowałam tę sałatkę, jednak jak to w życiu - pomimo najszczerszych chęci często okazuje się, że nie mamy nad wieloma sprawami kontroli. 
Jak zwykle, mozolnie, etap po etapie - robiłam zdjęcia; wszystko po to, żebyś mogła/mógł łatwo odtworzyć ten przepis we własnej kuchni. I cóż :) Gdy chciałam już wszystko opisać, zgrać zdjęcia i stworzyć ten post, okazało się że w aparacie nie ma karty (!) i, kurczę blade, zdjęć oczywiście też nie ma :) 
Ale złość mi minęła szybko, pośmiałam się trochę z samej siebie, i pogodziłam się z kolejnym dowodem na to, że życie ma na wszystko swój plan. 
Tak czy siak: sałatka była pyszna, a że w przygotowaniu jest łatwa, wcale nie są Ci potrzebne inne zdjęcia, niż to ostateczne :)




Składniki na 2 porcje:
1 pojedynczy filet z piersi kurczaka
1 duża pieczarka Portobello (lub zwykła)
220 g. serka Halloumi - u mnie z chili
1 średniej wielkości cebula
1 mała czerwona cebula
dowolna sałata
pomidorki koktajlowe
3-4 łyżki oleju
sól ziołowa/sól i pieprz do smaku
Przygotowanie:
Fileta kroję na cienkie plasterki (pół centymetra grubości). Plastry mięsa z obu 
stron oprószam solą ziołową (lub solą i pieprzem). Rozgrzewam olej na patelni, układam mięso i podsmażam przez kilka minut, po czym przewracam na drugą stronę i też podsmażam przez 2-3 minuty. Następnie zsuwam mięso na jedną stronę patelni, a w wolne miejsce wrzucam pokrojoną w piórka cebulę. Gdy cebula (i w dalszym ciągu - kurczak) się podsmażają, na talerzach układam rozdrobnioną dowolną sałatę, i kroję pieczarkę/pieczarki na cienkie plasterki. Gdy cebula się lekko zezłoci, zsuwam ją do kurczaka, i na patelnię przekładam pokrojone pieczarki. Oprószam je solą, i podsmażam na złoto z obu stron. Ostatnim etapem jest podsmażenie serka Halloumi - kroję go w ok. półcentymetrowe plastry, i gdy pieczarki są podsmażone (też zsuwam je robiąc miejsce na ser), układam na patelni - podsmażam na złoto z obu stron. 
Wszystkie przygotowane na patelni składniki rozkładam na sałacie, dodaję pokrojone pomidorki koktajlowe i piórka czerwonej cebulipodaję dopóki wszystko jest ciepłe.




Brak komentarzy:

Copyright © 2016 sio-smutki-od-kuchni , Blogger