Szukaj na blogu

Liście pora smażone w cieście

Szkoda mi było pięknych, młodych, pełnych smaku liści pora. Oczywiście - mogłam je wykorzystać w zupie, tak najczęściej robię. Ale wpadł mi dziś do głowy pomysł, jak się okazało, bardzo trafny - żeby usmażyć je w cieście z przyprawami. Myślałam najpierw o smażeniu w głębokim tłuszczu, jednak odechciało mi się tego z powodu upału :) Skończyło się tradycyjnym sposobem, na patelni, i wyszło pysznie.


Składniki: 

liście pora, najlepiej młodego

mąk pszenna

sól ziołowa lub sól i pieprz

Ciasto:

2-3 jajka

do smaku: sól, pieprz, duża szczypta curry, suszona papryczka chili w kawałkach

3-4 łyżki mąki pszennej

kilka łyżek mleka

olej do smażenia

Przygotowanie:

Z  jajek, mleka i mąki robię ciasto o konsystencji gęstej śmietany, dodaję przyprawy do smaku.

Liście pora dokładnie myję, po czym kroję na ok. 6-8 cm kawałki. 

Następnie blanszuję je przez 10-15 sekund we wrzątku.

Zblanszowane rozkładam na talerzu, oprószam solą ziołową (lub solą i pieprzem), a potem obtaczam w mące.

Rozgrzewam olej na patelni, powinno go być sporo, ma przykrywać całe dno.

Każdy liść pora przekładam do ciasta i staram się, by je oblepiło. Szybko przekładam na rozgrzany tłuszcz.

Smażę po 2-3 minuty z każdej strony,  na rumiano.








Brak komentarzy:

Copyright © 2016 sio-smutki-od-kuchni , Blogger