Szukaj na blogu

Ciasto na herbatnikach

Chodziło za mną coś słodkiego od trzech dni - najpierw ugotowałam budyń. Potem zrobiłam z niego krem, a na końcu wymyśliłam to ciacho 😀

Składniki (blacha 20 na 25 cm):

Krem budyniowy:

  • 300 g mleka 3,2%
  • 100 g cukru
  • 20 g cukru waniliowego
  • 40 g skrobi kukurydzianej lub ziemniaczanej
  • 1 duże jajko
  • 50 g masła
  • 180 g mascarpone

Dodatkowo:

  • 1 łyżka ciemnego kakao
  • herbatniki waniliowe typu petitki (ok. 350 g)

Polewa:

  • 150 g mlecznej czekolady
  • 1/3 szklanki mleka
  • pełnotłuste mleko w proszku (ok. 1/2 szklanki)

Przygotowanie:

Budyń: (można go ugotować dzień wcześniej)

Odlewam 1/3 mleka i mieszam je dokładnie z jajkiem, cukrami i skrobią.

Resztę mleka podgrzewam razem z masłem, a gdy zacznie się gotować, wlewam mieszankę z jajkiem.

Nie przerywając mieszania gotuję gęsty budyń, po czym przykrywam go folią spożywczą w taki sposób, by dotykała jego powierzchni (to zapobiegnie tworzeniu się kożucha).

Budyń pozostawiam do wystygnięcia w temperaturze pokojowej.

Wystudzony budyń krótko miksuję, a potem dodaję mascarpone (w kilku porcjach) i miksuję do uzyskania gładkiego kremu.

Odkładam 1/3 kremu i mieszam go z kakao.

Złożenie:

Na dnie blachy układam herbatniki.

Wykładam połowę jasnego kremu, wyrównuję, przykrywam kolejną warstwą herbatników.

Wykładam ciemny krem, wyrównuję, przykrywam herbatnikami.

Wykładam resztę jasnego kremu, a na nim rozkładam ostatnią warstwę herbatników.

Polewa:

Podgrzewam mleko, wrzucam rozdrobnioną czekoladę i mieszam, aż ta się rozpuści.

Dodaję porcjami mleko w proszku, mieszając rózgą kuchenną – do uzyskania dośc gęstej, gładkiej polewy.

Wykładam ją na ciasto (ja wkruszyłam do niej kilka herbatników, które mi zostały).

Ciasto przykrywam i wstawiam do lodówki, najlepsze jest po 2 dniach, kiedy zupełnie zmięknie.

Brak komentarzy:

Copyright © 2016 sio-smutki-od-kuchni , Blogger