Szukaj na blogu

Pokrzywa duszona z czosnkiem i śmietanką

   Na dzisiejszy spacer wybrałam się w rękawiczkach :) No dobrze, już prostuję - nie miałam ich na rękach, a w kieszeni. I to nie dlatego, że nad ranem był przymrozek  - wzięłam je ze sobą, żeby nie poparzyć palców przy zrywaniu pokrzywy. To niesamowite, że z rośliny, na którą patrzymy niezbyt przyjaznym okiem i którą zazwyczaj omijamy dużym łukiem, można przygotować coś tak pysznego :) Robiłam z pokrzywy koktajle, ale nie próbowałam jej dusić. A smakuje - wierzcie mi - doskonale. Przypomina lekko szpinak, choć jest słodsza w smaku, za to nie jest tak aksamitna (ale to w niczym nie przeszkadza). Warto ją jeść właśnie teraz, gdy jest młoda; poszukajcie jej na spacerze, najlepiej rzecz jasna zrywać ją jak najdalej od dróg. 




Składniki:
0,5 kg liści świeżej, młodej pokrzywy
2 łyżki masła
3 ząbki czosnku
0,5 szklanki śmietanki do zup i sosów
sól, pieprz do smaku
Przygotowanie:
 Dokładnie opłukane w zimnej wodzie liście zrywam z łodyg i osuszam. Na patelni rozgrzewam masło, przekładam liście pokrzywy, lekko je solę i pod przykryciem na średnim ogniu smażę 3-4 minuty. Dodaję przeciśnięty przez praskę czosnek, śmietankę, doprawiam solą i pieprzem i wszystko duszę jeszcze ok. 5 minut. Podaję na gorąco.
Przepis autorski.


                 

                 

Brak komentarzy:

Copyright © 2016 sio-smutki-od-kuchni , Blogger