Szukaj na blogu

Jajka pieczone z kaszą gryczaną

  Bawiłam się dziś słodkościami i nie chciało mi się przygotowywać czasochłonnego obiadu, więc wymyśliłam takie oto proste i bardzo smaczne danie.  Kasza gryczana zapieczona z żółtym serem i jajkiem, z płynnym żółtkiem, które cudownie się rozlewa po przecięciu i sprawia, że całość jest po prostu pyszna :)

 Żeby było jeszcze smaczniej, wykorzystałam gotową mieszankę kaszy gryczanej z grzybami - czyli jak zwykle doskonałą w smaku propozycję firmy SYS.



                  


Składniki:
1 torebka kaszy gryczanej z grzybami firmy SYS
6 jajek
100 g. żółtego sera o zdecydowanym smaku 
sól, pieprz
Dodatkowo:
posiekany szczypiorek
masło do posmarowania foremek
bułka tarta do posypania foremek
Przygotowanie:
  Kaszę gryczaną z grzybami gotuję w lekko osolonej wodzie do miękkości, dokładnie ją odcedzam. Do ciepłej dodaję starty żółty ser. Foremki smaruję dokładnie masłem i oprószam bułką tartą, Wykładam do foremek ugotowaną kaszę do 2/3 wysokości, po czym robię w kaszy wgłębienie i w każde wbijam  po jajku. Jajko oprószam solą i pieprzem. Wstawiam foremkę do piekarnika nagrzanego do 170 stopni C. na ok. 15-20 minut - do pożądanego stopnia ścięcia się jajka. Upieczone jajka i kaszę delikatnie okrajam nożem i podważając łopatką przekładam na talerz. Podaję posypane szczypiorkiem.
Przepis autorski.


                 

Brak komentarzy:

Copyright © 2016 sio-smutki-od-kuchni , Blogger