Szukaj na blogu

Jajko w skorupce

  Mam dziś propozycję śniadania, jajecznicę w chrupiącej, tostowej skorupce. Myślę że to będzie wspaniała propozycja na wielkanocny poranek ! Chleb tostowy po upieczeniu stworzył bardzo delikatne, pyszne ciasto, a stopniem ścięcia jajecznicy można regulować wedle uznania ;) 




Składniki na 1 osobę :
1 jajko
5 łyżek mleka 
2 kromki pełnoziarnistego chleba tostowego 
sól, pieprz
łyżeczka startego żółtego sera
zielona rzeżucha
Przygotowanie : 
 Kromki chleba tostowego namoczyłam w mleku, przekroiłam na pół a potem na trójkąty. Wyłożyłam (posmarowaną masłem) foremkę jak na zdjęciu . Na dnie, również wyłożonym chlebem, ułożyłam kilka gałązek rzeżuchy i połowę startego sera. Jajko wybiłam do miseczki, lekko wymieszałam, doprawiłam solą i pieprzem, po czym wlałam do foremki z chlebem. Znowu wyłożyłam rzeżuchę , przykryłam chlebem, posypałam resztą sera i upiekłam w piekarniku nagrzanym do 210 stopni C ( ok. 8-10 minut, aż chleb się pięknie zrumieni).
Przepis autorski.

















Brak komentarzy:

Copyright © 2016 sio-smutki-od-kuchni , Blogger