Szukaj na blogu

Ziemniaki pieczone w słupkach, z masłem i śmietanką

 Wiem, że kochacie pieczone ziemniaki. Ja też je kocham. Gdy się je odpowiednio przyprawi, można z nich wyczarować prawdziwe cuda kulinarne, zachwycające smakiem i po prostu uzależniające 😉. Okazuje się też, że czasami najprostsze pomysły mogą być najbardziej trafione! Mnie się to dziś przydarzyło, i bardzo mi się podoba efekt. Ponacinałam ziemniaki, przyprawiłam je ziołami; użyłam też odrobiny masła i słodkiej śmietanki, by były jeszcze delikatniejsze. Wyszło z tego coś cudownego!

Aha, i nie martwcie się, jeśli chcecie przygotować większą porcję, a nie macie tylu pojedynczych naczyń. Można po prostu ułożyć ziemniaki w jednej większej formie.



Składniki:
spore ziemniaki
sól
pieprz
zioła prowansalskie, majeranek, tymianek lub inne, które lubicie
masło
słodka śmietanka
Ewentualnie
tarty żółty ser
Przygotowanie:
Ziemniaki obieram, lekko ścinam u podstawy by były stabilne i nacinam nożem z góry na dół w słupki, zostawiając na dole nieprzeciętą cześć. Foremki smaruję obficie masłem, dno każdej oprószam lekko solą, wstawiam ziemniaki. Rozchylając przecięcia oprószam je sola, pieprzem i ziołami. Wlewam po 2-3 łyżeczki śmietanki, układam też kawałeczki masła. Każdą foremkę zawijam w folię aluminiową i piekę przez ok. 35 minut w 195 stopniach. Potem zdejmuję folię i piekę jeszcze chwilę do zrumienienia. Można je też pod koniec pieczenia posypać serem.


                            




Brak komentarzy:

Copyright © 2016 sio-smutki-od-kuchni , Blogger