Szukaj na blogu

Tosty w jajku z gofrownicy

Dawno nie używałam mojej gofrownicy, ale dziś przydała mi się przy tych pysznych tostach. Są banalnie proste, a smakują niebiańsko ♥️♥️
O wspaniałym smaku decyduje jeden zabieg - przed upieczeniem kromki chleba namoczyłam w jajku z przyprawami. Dzięki temu są chrupiące i idealnie doprawione.




Składniki na 1 porcję:
2 kromki wieloziarnistego chleba tostowego
1 jajko
2 plastry żółtego sera (u mnie Gouda)
ok. 1 łyżki posiekanego szczypiorku
2 plastry pomidora (najlepiej z dużą ilością miąższu, np. bawole serce)
kilka listków świeżej bazylii
sól ziołowa lub sól i pieprz
Przygotowanie:
Jajko wbijam do miseczki i doprawiam solą ziołową (może to być po prostu sól, pieprz i szczypta ulubionych ziół), po czym przez chwilę ubijam widelcem. W tak przygotowanym jajku moczę kromkę - solidnie, ale z jednej strony. Następnie na kromkę (na tę stronę z jajkiem) układam wyrównany do jej wielkości plaster sera, na nim plastry pomidora. Te obficie posypuję posiekanym szczypiorkiem, doprawiam też lekko solą i pieprzem. Układam też kilka listków bazylii. Kolejną warstwę stanowi ponownie ser, a całość zamyka druga kromka chleba w jajku (strona z jajkiem do wewnątrz).
W ten sposób przygotowany tost piekę w gofrownicy (wcześniej rozgrzanej)
kilka minut, do zezłocenia.










Brak komentarzy:

Copyright © 2016 sio-smutki-od-kuchni , Blogger