Szukaj na blogu

Zapiekanka makaronowa z soczewicą (cannelloni z soczewicą)

Tę zapiekankę zjedliśmy kilka dni temu, a powstała tylko i wyłącznie dlatego, że znalazłam w zapomnianym kącie szuflady pudełko z ośmioma makaronowymi rurkami :) Złożyło się, że miałam ugotowaną soczewicę, z niewyraźnym planem  co do jej wykorzystania. 
I wiesz, jak to jest, zerkniesz na coś i w głowie się pojawia pomysł - tak właśnie było.
Na zdjęciu w sumie nie widać, co tam ten makaron ma w środku, ale pomimo tych słabych materiałów poglądowych uwierz mi, że obiad był bardzo smaczny :)




Składniki (najadłam się i ja, i mąż):
8 rurek makaronu cannelonii
ok. 0,5 szklanki zielonej soczewicy, ugotowanej do miękkości
1 spora cebula
6-7 łyżek startego żółtego sera (3 do farszu plus 3-4 łyżki do posypania)
zapiekanki
1 łyżka posiekanej natki pietruszki
3 łyżki oleju
sól i pieprz do smaku
1 łyżka majonezu
1 łyżka ketchupu
masło do posmarowania formy
bułka tarta do posypania formy
Przygotowanie:
Ugotowaną soczewicę przekłądam do miseczki. Obraną cebulę kroję w drobną kostkę i podsmażam do zeszklenia na oleju, po czym razem z tłuszczem przekładam do soczewicy i dokładnie mieszam. Dodaję 3 łyżki startego sera i posiekaną natkę pietruszki, jeszcze raz mieszam, po czym doprawiam masę do smaku.
Foremkę (odpowiednią wielkością) smaruję masłem i oprószam bułką tartą.
Nadziewam przygotowaną masą rurki cannelloni i układam je w formie do zapiekania. Mieszam majonez z ketchupem, dodaję łyżkę startego sera i smaruję tą mieszanką makaronowe rurki na górze, a na końcu całość posypuję resztą startego sera.
Przykrywam szczelnie formę. Piekę w 190 stopniach C. ok. 35 minut, po czym zdejmuję przykrycie i dopiekam przez kilka minut do zarumienienia.













Brak komentarzy:

Copyright © 2016 sio-smutki-od-kuchni , Blogger