Szukaj na blogu

Soczysty kurczak z cytryną, melisą i tymiankiem

   Jakoś tak się składa, że w niedziele często jemy kurczaka, zazwyczaj pieczonego, z rumianą chrupiącą skórką, takiego jak ten  lub ten. Dziś proponuję Wam wspaniałe, soczyste mięso w sosie pachnącym mocno cytryną, melisą i tymiankiem - na pewno zadowoli Wasze podniebienia :)







Składniki :

6 podudzi z kurczaka
1/2 cytryny
5 ząbków  czosnku
5 łyżek oliwy
2-3 gałązki świeżej melisy
1 łyżeczka suszonego tymianku
gruba sól morska
pieprz
Przygotowanie :
  Umytego i oczyszczonego kurczaka ułożyłam w niewielkiej blaszce , na którą wcześniej wylałam trochę oliwy. Każdy kawałek kurczaka oprószyłam tymiankiem i posypałam grubą solą morską. Ząbki czosnku bez obierania lekko zmiażdżyłam  i ułożyłam między kawałkami kurczaka. Dołożyłam też pokrojoną w cząstki cytrynę, dodałam gałązki melisy. Całość oblałam pozostałą oliwą. Blachę dokładnie okryłam folią aluminiową i wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 220 stopni C. Piekłam kurczaka przez ok. 40 minut, po czym zdjęłam folię,  i piekłam jeszcze przez 15 minut, aż się pięknie zrumienił. Przed podaniem odlałam cały sos z blaszki ( wyrzuciłam cytrynę, z czosnku zdjęłam łupinki i dodałam go do sosu) , dodałam płaską łyżeczkę maki, zmiksowałam i przelałam z powrotem do blachy. Po 5 minutach podałam kurczaka.
Przepis autorski.







Kwaśne jak cytryna czyli cytrynowe smakołyki

Brak komentarzy:

Copyright © 2016 sio-smutki-od-kuchni , Blogger