Szukaj na blogu

Kotlety z czerwonej soczewicy

    Pokochałam soczewicę już dawno temu. Kiedyś upiekłam z niej spory pasztet, i wpadłam na pomysł, by jego część pokroić w dużą kostkę i usmażyć w panierce z jajka i bułki. Pyszne to było! Dziś więc idąc za tym pomysłem wymyśliłam placuszki z chrupiącą otrębową skórką. I powiem Wam, że są rewelacyjne. 





Składniki : 

1 szklanka czerwonej soczewicy
2 ząbki czosnku
4 średnie ugotowane ziemniaki
1 duża łyżka posiekanej natki pietruszki
1 pełna łyżka maki ziemniaczanej
otręby pszenne do panierowania
sól, pieprz
olej do smażenia
Przygotowanie : 
    Soczewicę gotuję w 2 szklankach lekko osolonej wody ok. 15 minut, po czym dokładnie odcedzam. Dodaję przeciśnięte przez praskę ziemniaki, starty czosnek, mąkę i pietruszkę, doprawiam solą i pieprzem. Mieszam dokładnie. Formuję spore kulki, panieruję je w otrębach , spłaszczam na placuszki. Smażę na średnio gorącym oleju po 2 x 3 minuty z każdej strony .
Przepis autorski.




















Warzywa Strączkowe - edycja zimowa 2014

Brak komentarzy:

Copyright © 2016 sio-smutki-od-kuchni , Blogger