Szukaj na blogu

Pasztet z cieciorki i soczewicy

Połączyłam moje dwa ulubione warzywa strączkowe i powstał z nich bardzo smaczny pasztet, czy jeśli ktoś woli tę nazwę - pieczeń. Jest dość zbity, co ułatwia krojenie. To świetna rzecz do jedzenia zarówno na zimno, jak i po podgrzaniu - jako danie obiadowe, zwłaszcza jeśli pasztet poda się z jakimś sosem. Wypróbowałam go na zimno z moją pastą z pieczonych warzyw, smakuje świetnie. Bardzo go polecam.



Składniki (na okrągła formę średnicy 18 cm):
1 szklanka ciecierzycy
1 szklanka czerwonej soczewicy
1 duża cebula
3 łyżki oleju
2 duże lub 3 małe jajka
1 płaska łyżeczka mielonego kuminu
1 płaska łyżeczka curry
1 łyżka suszonego majeranku
sól, pieprz do smaku
świeżo mielony czarny pieprz
Dodatkowo:
masło lub margaryna do posmarowania formy
płatki owsiane do posypania formy
Przygotowanie:
Cieciorkę i soczewicę gotuję w oddzielnych naczyniach wg przepisu na opakowaniu. Odsączam je porządnie. Soczewicę (ta się rozgotuje) przekładam do miski, a cieciorkę blenduję by się rozdrobniła na piasek. Łączę ją z ugotowaną soczewicą. Cebulę podsmażam na oleju do lekkiego zrumienienia, przekładam razem z tłuszczem do miski. Dodaję jaja i przyprawy, bardzo dokładnie wszystko mieszam. Dno formy do pieczenia wykładam papierem, smaruję całość (dno i boki) masłem i posypuję płatkami owsianymi. Wykładam masę, wyrównuję powierzchnię i piekę przez 60 minut w temperaturze 190 stopni C. Pozostawiam w formie na noc do całkowitego wystygnięcia.
                  

Brak komentarzy:

Copyright © 2016 sio-smutki-od-kuchni , Blogger