Szukaj na blogu

Książki: "System" Tom Rob Smith

Kupiłam sobie tę książkę dobre trzy lata temu, przed wyjazdem na urlop, jako jedną z kilku. Została niekwestionowanym książkowym zwycięzcą tego wyjazdu!

Przeczytałam ją ja, a po mnie w krótkim czasie jeszcze co najmniej 3 osoby - mąż, mama i siostra. Wywarła na mnie wtedy niesamowite wrażenie, pamiętam że po prostu nie mogłam się oderwać od czytania! (a niestety, coraz rzadziej mi się to zdarza, nad czym niezmiernie ubolewam)
Od razu w tym miejscu zaznaczę, że w ciągu tych lat stałam się posiadaczką kolejnych dwóch powieści z głównym bohaterem "Systemu" - napiszę o nich kilka słów niżej, jednak ta pierwsza powieść jest moim zdaniem najlepsza!

To doskonale napisana, wciągająca ze strony na stronę historia o seryjnym mordercy, osadzona w przerażających realiach stalinowskiego ZSRR.
Głównym bohaterem jest funkcjonariusz bezpieki; tłem - szara, smutna rzeczywistość przesączona biedą, strachem i terrorem, a w tym wszystkim  w okrutny sposób mordowane są dzieci. 
Historia jest wielowątkowa, zagmatwana, wciągająca; momentami aż człowieka przytłacza, i chociaż w zasadzie nie chce się takiego świata, i chce się przerwać tę straszną opowieść, to nie sposób! 
Bardzo klimatyczna, mocna, dobra lektura.
Bardzo polecam i daję 9/10 punktów.

Kolejne powieści tego autora, których bohaterem jest Lew Demidow, to "Tajny referat" i "Agent 6". 
Mój zachwyt zmalał przy drugiej powieści, by prawie zaniknąć przy trzeciej.
Jednak pierwszą - bardzo polecam!


W górnej części bloga widzisz stronę: książki na smutki. To właśnie tam znajdziesz wszystkie moje recenzje.


Brak komentarzy:

Copyright © 2016 sio-smutki-od-kuchni , Blogger