Szukaj na blogu

Dorsz w sosie maślano-cytrynowym

Dzisiejszą rybkę podałam z wyrazistym, słodko-kwaskawym sosem, a do niej - surówkę z sałaty lodowej. Smakowało rewelacyjnie, koniecznie muszę to danie powtórzyć.



Składniki:

kostka lub filety z dorsza (u mnie kostka)

sól i pieprz 

mąka do panierowania

olej do smażenia

Sos (porcja na 2 osoby): 

1 łyżka oleju + 2 łyżki masła do smażenia

1 mała cebula 

1 mały ząbek czosnku

1 czubata łyżka - ok. 100 g serka śmietankowego (użyłam kanapkowego)

sok z połowy cytryny

1 łyżeczka cukru

do smaku: sól i pieprz

Przygotowanie:

Zaczynam od sosu:

Na patelnię wlewam olej i dodajędwie łyżki masła, rozgrzewam na średnim ogniu.

Bardzo drobno siekam cebulę, dodaję na patelnię, oprószam lekko solą i smażę pod przykryciem do jej zeszklenia.

Dodaję przeciśnięty przez praskę czosnek i smażę 2-3 minuty.

W międzyczasie dokładnie mieszam serek z sokiem z cytryny i cukrem, dodaję do podsmażonej cebuli z czosnkiem, dokładnie mieszam.

Sos powinien być głądki - jeśli po dokładnym wymieszaniu widać oddzielający się tłuszcz, trzeba dolać kilka łyżek mleka lub wody.

Ryba:

Filety lub kostkę z dorsza oprószam solą i pieprzem, po czym panieruję w mące i smażę na dość rozgrzanym tłuszczu (użyłam mrożonego gorsza w kostce, smażyłam bez rozmrażania).


Usmażoną rybę odkłądam na papier do odsączenia nadmiaru tłuszczu.

Podanie:

Na talerzu układam rybę, polewam ją sosem. 


Brak komentarzy:

Copyright © 2016 sio-smutki-od-kuchni , Blogger