Szukaj na blogu

Sos pomidorowy z koncentratu (szkółka gotowania)

Zaniedbuję moją szkółkę gotowania, oj zaniedbuję. Wszystko dlatego, że kiedy robię coś tradycyjnego to zazwyczaj nie robię zdjęć. 

Prawie tak samo stało się dziś z tym sosem, już już prawie byłby i gotowy, kiedy olśniło mnie, że może komuś taki prosty sposób na sos się przyda. Nie zawsze przecież mamy świeże pomidory, zwłaszcza że do sosu powinny być wyjątkowo dojrzałe. Z koncentratu za to da się zrobić przepyszny sos o każdej porze roku 😀

Tak więc przepis trafia do mojej szkółki gotowania, bo jest prosty i każdemu wyjdzie. 

Sos przyda się do gołąbków, makaronu, placków czy jak u mnie faszerowanej papryki.

Inne przepisy w szkółce gotowania:

- buraczki z cebulką - sałatka do obiadu

- pyszne duszone pieczarki





Składniki:

1 niewielka cebula

1 duży ząbek czosnku

2 łyżki oleju

mały słoiczek koncentratu pomidorowego (u mnie 190 g)

2 ziarna ziela angielskiego, rozgniecione

6 listków bazylii, drobno posiekanych

3 łyżki oliwy

woda do konsystencji (u mnie ok. 3/4 szklanki)

1 łyżeczka ziół prowansalskich

sól i pieprz do smaku

Przygotowanie:

Bardzo drobniutko kroję cebulę i podsmażam ją razem z rozgniecionym zielem angielskim i odrobiną soli na oleju - do zeszklenia.


Kiedy cebulka się zeszkli dodaję przeciśnięty przez praskę czosnek i smażę razem 2-3 minuty.
Następnie dodajęprzecier pomidorowy.


Teraz smażę wszystko razem kolejnych kilka minut.


Dolewam wodę, dokładnie mieszam, dodaję oliwę:


Dodaję zioła prowansalskie, doprawiam sos do smaku solą i pieprzem, gotuję na małym ogniu ok. 5 minut (pod pokrywką).
Na końcu dodaję posiekaną bazylię.



Brak komentarzy:

Copyright © 2016 sio-smutki-od-kuchni , Blogger