Szukaj na blogu

Zapiekanka z paluszkami rybnymi, brokułem i ziemniakami

Prościutka a taka pyszna!  To w zasadzie trzy składniki: paluszki rybne, brokuł, ziemniaki. Do nich sos beszamelowy i żółty ser na górę do zapieczenia. Nic skomplikowanego, a jaki efekt!

Składniki:

wcześniej usmażone paluszki rybne (u mnie było 10, 2 zjadłam 😁 a pozostałe są w zapiekance. Śmiało możesz wyłożyć nimi choćby całe dno formy)

kilka niewielkich ziemniaków

1 średniej wielkości brokuł

sól i pieprz do smaku

olej do smażenia

Sos beszamelowy:

1 szklanka mleka

1 pełna łyżeczka masła

1 czubata łyżeczka mąki pszennej

sól i pieprz do smaku

świezo mielona gałka muszkatołowa do smaku

Dodatkowo:

kilka plasterków żóltego sera

olej do posmarowania formy

bułka tarta do posypania formy

Przygotowanie:

Brokuła dzielę na różyczki i gotuję je w osolonej wodzie przez kilka minut.

Powinny pozostać jędrne.

Ziemniaki gotuję do miękkości w osolonej wodzie.

Formę w której będzie się piekłą zapiekanka smaruję olejem i posypuję bułką tartą.

Na dnie rozkładam usmażone paluszki rybne.

W zasadzie sposób ułożenia jest dowolny, zależy ile masz składników.

Ja obok paluszków rozłożyłam przekrojone ziemniaki, a na górze - brokuł.

Wszystko w międzyczasie jeszcze lekko posoliłam i posypałąm mielonym czarnym pieprzem.

Sos beszamelowy:

W 1/3 szklanki mleka rozprowadzam mąkę (bardzo dokładnie , nie może być żadnych grudek), a resztę podgrzewam w fgarnku razem z masłem.

Wlewam zawiesinę z mąką do gorącego mleka i podgrzewam mieszająć np. rózgą kuchenną do uzyskania gładkiego, niezbyt gęstego budyniu.

Doprawiam go solą, pieprzem i gałką muszkatołową (powinna być wyraźnie wyczuwalna).

Gorącym sosem polewam zapiekankę, na górze rozkładam plastry sera.

Zapiekankę piekę ok. 35-40 minut w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni C.








Brak komentarzy:

Copyright © 2016 sio-smutki-od-kuchni , Blogger